Try this

Barnmorskan har hela tiden tjatat om att man inte ska ta BF-datumet på så stort allvar. Men idag är det den 27:e oktober och jag har hela tiden varit inställd på att bebis ska komma. Det har inte spelat någon roll att hon påminnt mig varje gång att det bara är ett datum då det är beräknat, inte när han kommer. När de bestämmer hur långt gången man är på första ultraljudet så blir det aldrig exakt utan +/- 2 veckor, kan den repliken utantill i huvudet nu.


Hittade det här på en sida:
"Det magiska förlossningsdatumet är säkert inringat med en stor röd cirkel i din almanacka. Men faktum är att endast fem av 100 kvinnor föder på just den dagen. En stor majoritet av förstföderskorna, sju av tio, går över det beräknade förlossningsdatumet!"


Jag tror egentligen inte att det jobbiga ligger i att han inte har kommit än. För jag vet att det egentligen bara handlar om dagar tills vi har vårat hjärta i famnen. Det handlar mer om allt runt omkring. Jag har riktigt tråkigt här hemma till exempel när det verkligen inte finns något att göra, mattias jobbar och vädret suger. Min rygg vill heller inte hänga med längre. Jag brukar inte klaga över den eftersom att det onda är något jag lärt mig att leva med i vardagen, men nu är det på gränsen till riktigt jobbigt. För er som inte vet så har jag en sjukdom i ryggen som heter skolios. Wikipedia beskriver skolios som ett tillstånd då ryggraden är krökt i sidled, och roterad. Och ja det är väl en ganska bra förklaring på hur min ryggrad ser ut och varför jag har ont. Speciellt nu när jag bara kan sova på en sida.
Jag har hela tiden tyckt att de som skrivit "åhh va jobbigt det är med folk som frågar om han kommit än o blabla" varit lite känsliga. Men jag tar tillbaka de tankarna nu faktiskt. Trycket utifrån är fan lite jobbigt måste jag säga. Jag kan liksom inte göra något åt att han kommit än, och det finns nog ingen som önskar mer än mig och Mattias att han vore hos oss nu. Jag förstår att alla är nyfikna och i väntans tider precis som vi, jag är likadan, men han kommer när han kommer och då lär alla få veta det!

Okej nu fick jag gnälla av mig lite höggravid och full av hormoner som man är haha :)






Vi längtar efter dig, kom snart <3






Nu kommer Michaela och gör mig sällskap över en film och lite onyttigheter! :)






Kommentarer

haha oj vilket humör:) säkert bara för att du inte fick mat hos oss idag:)

» Karol

Kan inte annat göra än att hålla med. Är så svårt att få något annat gjort när det enda man gör är att längta längta längta! Gick över 13 och 16 dagar.

Man måste få klaga de hör till.

Snart är bebis hos er och då är allt glömt.

Åh fy Karol, jag vill inte gå över sådär länge haha! Har inte ens gått över ännu egentligen, men de är redan jobbigt.

Emelie: Jaa förhoppningsvis är han ju det, och väntan är nog väl värt de även om det känns tråkigt nu :)


Kom ihåg






Trackback