The forgotten

Hatar när Mattias är och jobbar och jag blir ensam hemma. Visst har jag Travis nu såklart, men jag saknar att umgås. De vännerna man umgicks med har flyttat härifrån eller så har man glidit ifrån varandra och tappat kontakten helt enkelt. Vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Jag skulle bara vilja kunna slänga iväg ett sms till någon och kunna gå en promenad eller vad som, men just nu känner jag inte att jag har någon jag kan göra det till.

Saknar att bli bjuden på saker. Jag vet att det inte har varit så nödvändigt att be mig komma på fester osv medans jag var gravid, men ändå. Blev bjuden på halloweenfest för ett par veckor sen innan Travis kom, och även om jag inte kunde gå så blev jag ändå glad att folk tänker på en. Känner mig liksom lite ensam och får hela tiden aktivera mig själv för att inte börja tänka på att jag faktiskt är ensam. Vet egentligen inte vart jag vill komma med det här, och det spelar ingen roll heller. Att Travis mår bra och får allt han vill och behöver är mer viktigt än något här i världen. Men jag saknar helt enkelt att umgås med folk!







Kommentarer
» elina

Jag tar gärna en promenad någon gång!:-)

» elina

Jag tar gärna en promenad någon gång:-)

Jag tar åxå en promenad! =D o fikar, har en banankaka som väntar på dig!

Ehm, vem flyttar? hihi.. Kramar om!

Jag vet precis hur du känner!! Känner exakt likadant! Om du är i virserum nånting får du mer än gänrna komma o fika eller ta en promenad! :)Kram Josefine

» Karol

Jag gillar både promenader och fika :) Du kan väl komma till oss någon dag? Passar det dig någon dag nästa vecka?



Andra Tips: öppna förskolan i Målilla (måndag) och babycafe i Mörlunda på onsdagar. Är enkelt sätt att träffa lite folk, spelar ingen roll att Travis är liten, är lika stor del till för oss sällskapssjuka mammor. Babysim är ju också ett sätt att komma ut, kan börja när de är 3 månader.

Vart bor du Elina? :)



Haha ja Therese, blir det småland? ;)



Är inte i Virserum så ofta Josefin, men är jag det så lovar jag o höra av mig :)



Visst Karol, det passar typ varje dag hehe :) Går du på öppna förskolan och babycafe?

» Emma

Jag kan gärna komma bort och ut och gå, fika går också bra ;)Är ju ändå själv ute och går varje dag :P Och förresten hade tittat fel på mitt schema jobbade visst eftermiddag imorgon, så det får blir en annan dag :( Ska kolla upp hur det ser ut nästa vecka =)

Ja kolla det Emma :)

» Elina

Jag bor i hultsfred:-) flyttade dit från kiruna för ca 2 år sen så vore kul att lära känna fler:-)

Jaha va kul, kände inte igen dig nämligen :) Ja jag håller med, jag är inte svår på en promenad hehe ;)

» elina

Tror du känner min man däremot Macke Nilsson, han är från Målilla från början:-) Jaa vad bra;-)

Viktor och jag tar gärna en promenad eller fika :)

Ja men det vet jag ju vem det är :) det vore trevligt, det får vi styra upp någon dag :)



Karolina, ja jag går gärna med dig också :)

Bara hör av dej när ni har tid :)


Kom ihåg






Trackback