Take a chance

Travis ville inte somna förrens halv fyra inatt, så idag är man ganska trött hehe. Han har varit lite skrikig nu innan han ska sova, märker på honom att han har ont i magen. Så imorgon när vi ska till bhv ska jag prata med dom om man ska testa droppar eller något. Det är inte kul att se när han har sådär ont och bara skriker rakt ut. Men igårkväll däremot då ville han bara vara vaken. Låg bredvid mig i sängen och bara kikade lite och pratade med sig själv. Sen när han väl slocknade så skulle man själv försöka att somna vilket inte var det lättaste.

Mattias jobbade natt, så när han kom hem imorse kändes det knappt som man sovit något. Travis vaknade när Mattias kom hem också, men Mattias lyckades få honom att somna om i sin säng. Sen sov vi till elva, och då gick jag upp med honom så Mattias skulle få sova. Tog oss en promenad som vanligt. Men är så tråkigt väder ute just nu. Annars har det inte hänt så mycket mer.


Får se om Travis vill sova snart för imon ska vi upp och åka till bhv för vägning. Vore skönt med lite sömn innan dess :) När börjar man introducera sovrutiner för de små? Just nu tycker jag att han vänt på hela dygnet.






Min mormor och morfar med Travis <3






Kommentarer

va sa dom på bvc?

jag använder både minifom och sempers magdroppar på Wilde efter nätter av skrik och vridningar vid bröstet. han har blivit en helt annan kille som nu sover hela nätterna med endast 1 amning någon gång mellan 4 å 6 på morgonen.

så vi har redan sovrutiner men nog mest för vår skull.

Jag ska testa kolilmassage. Sen skulle jag köpa semperdroppar. Åh va skönt! Hjälpte det inte med enbart semperdroppar? Tvekade först på vilka jag skulle köpa, för jag har hört att miniform är bättre.

» Karol

Kasper var sina två första månader gnällig på kvällen, men det berodde på att han ville äta väldigt ofta (3 ggr/timma ibland) innan han somnade. Och det funkade bra för oss. När han var runt 3 månader så började han gå och lägga sig vid 7-8 på kvällen, med alla kvällsrutiner så han skulle förstå att set var kväll. Dagarna styr jag fortfarande inte över, men undviker gärna att han sover efter kl. 5. Låter du Travis bestämma mattider eller följer du klockan?

Okej:) han brukar säga till själv när han vill äta oftast med två timmars mellanrum. Men ibland på dagen sover han i tre timmar, vaknar äter lite och somnar om. Verkar som han sover djupast mitt på dagen.


Kom ihåg






Trackback