Are you in danger

I förmiddags åkte vi till Hultsfred med Travis eftersom han skulle väga sig igen hos BHV. Idag visade vågen 3970 gram vilket innebär en viktuppgång på 350 gram sen i måndags. Kanon bra med andra ord. Hon sa att det var ungefär en viktuppgång man förväntar sig på två veckor, med det gick han upp på 4 dagar. Så nu behöver jag inte oroa mig för att han inte får tillräckligt med mat från mig iallfall. Var orolig för att jag skulle behöva börja med ersättning redan också. Men det behövs inte än iallafall. Han har även växt lite på längden och är nu 54 cm :)

Jag vill helst kunna amma så länge det går och fungerar. Är ju så jäkla smidigt med amning egentligen. Man har alltid med sig maten, den är lättillgänglig och alltid lagom varm. Och såklart är det väldigt bra mat för travis! För mig har det fungerat väldigt bra än så länge så det känns skönt. Man har hört skräckhistorier om såriga och onda bröstvårtor så det är jag glad att jag har sluppit. Överväger dock om jag ska köpa en bröstpump eller inte. Känns som att det skulle kunna vara smidigt vid vissa tillfällen, och då kan ju även Mattias ge honom mat och få den närheten som jag får med Travis när han äter. Någon som har köpt bröstpump och tycker det fungerar bra?


TACK för alla tips på bloggar i inlägget lite längre ner. Nu har jag lite att kolla in :)





En bild på dagens mamma :)






Ikväll blir det fajitas, film och mys framför tvn :)







Kommentarer

jag fick min sohn 29 oktober och pumpar bara och de funkar jätte bra

» Maria

Jag har bröstpump. Philips avent, manuell har jag. Den funkar bra. Elsa tog dock inte flaskorna som följde med den, vi har mam flaskan som man kan skruva bort botten också. Anti-kolik. Den har funkat bra här. Har blivit tvungen att ge ersättning ibland.

varför pumpa om amningen fungerar så bra?

varför pumpa när amningen fungerar så bra?

Maria: Ja philips avent har jag kollat lite på, den verkar bra :)



Jag funderar på det eftersom att jag har så himla mycket mat till honom. Vore skönt att kunna tömma lite ibland. Samt att jag inte behöver vara uppbunden 24/7 vid att mata honom, utan då kan Mattias också göra det :)

Vi skall också köpa en pump så småningom, är ju skönt att ha. Sen skall jag nog vänta någon månad till innan jag använder den men kan ju vara mysigt för pappan att kunna mata ibland också.

Jag tror det kan vara skönt att ha en hemma så man i alla fall har möjligheten.

Ja jag håller med dig Emelie :) Känns skönt att veta att man har en ifall att, så får nog ta och inhandla en :)


Kom ihåg






Trackback