Who knows

Det går inte att förebygga brisningar sägs det. De uppkommer allmänt när huden expanderar snabbt och är kopplade till hormonförändringar. Vetenskapliga studier stödjer tydligen också det. Men samtidigt är det många som säger sig ha smörjt in sig under graviditeten med typ wiledas havandeskapsolja eller cocoabutter från the body shop och undvikt bristingar. Jag undrar om det bara är ett sammanträffande och just dessa personer har haft turen med sig, eller om det faktiskt kan funka. Jag själv har köpt en kräm som heter "solutions body stretch mark" från Avon. Den finns inte att köpa i affärer i Sverige. Man kan hitta på den till exempel tradera, där jag köpte min kräm. Den har fått väldigt bra omdömen och kommentarer när man söker på den. Det står inte på engelska på baksidan av den, men jag antar att man smörjer in sig i förebyggade syfte och inte bara när man fått bristningar. Det är helt klart värt ett försök det med att smörja in sig och hoppas att man har turen att slippa bristningarna. Jag tror själv att de är större risk att jag får det på låren än på magen. Låren har nog blivit dubbelt så stora som de var innan, och då överdriver jag inte. Fast det har väl min mage ioförsig också, men den ska ju växa. Tycker det räcker med att magen gör det, resten kan väl få vara som det är :)


Vad tror ni om detta?









Jag smörjer väl in mig litegrann och sen låter sängen lockande :)






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback