Stars are blind

Som jag skrev igår så blev det ingen rolig dag direkt som slutade med akuten. Jag vaknade igårnatt av att jag låg och skakade för jag frös så mycket. Väckte Mattias som hämtade en tablett och en filt. Hade både feber och ont i samma bröst igen när jag vaknade men lyckades somna om tillslut. När jag vaknande på morgonen sen kände jag mig lite piggare igen. Gick upp och tvättade ansiktet, men fick in massa vatten i ena ögat. Tänkte inte mer på det utan gick till köket för att äta frukost. När jag försökte få i mig lite fil kändes det jättejobbigt att öppna munnen och svälja. Kändes typ som när man varit hos tandläkaren och man är bedövad i munnen ni vet fast bara i ena halvan av munnen. När jag stod och borstade tänderna sen fick jag inte upp munnen helt, så började undra va fasiken det var. Log mot speglen men ena halvan av munnen hängde inte med. Upptäckte också att jag inte kunde stänga höger öga helt. Kunde inte blinka med det heller. Blev orolig för man har hört om stroke i allt fler fall där personerna är unga.

Berättade för Mattias och han tyckte också det lät något konstigt. Jag intalade mig själv att det bara var något tillfälligt och hoppades att det skulle försvinna under dagen. Men det gjorde det inte. Mamma tyckte jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen framåt kvällen, så det gjorde jag. Hon sa direkt att jag skulle åka in akut till Oskarshamn som var närmast och att jag inte fick köra bil själv dit. Så vi åkte iväg straxt därefter och jag fick komma in nästan direkt när jag kom dit. Sköterskan tog ekg och blodprov sen kollade de syresupptagningen. Sen fick jag ligga där och vänta i evigheter kändes det som. Tilllslut kom det in en läkare som ställde massa frågor, kollade mina reflexer, ögon&öron och lyssnade på hjärta&lungor. Min sänka var fortfarande hög så jag hade inte blivit frisk trots penicillinet och han sa att infektionen hade spridit sig och satt sig i ansiktet. Därför kunde jag inte röra höger halva. Sedan gick han iväg och skulle kolla de sista proverna.

När han kom tillbaka berättade han att jag skulle få en ny kur på tio dagar. De tabletterna var så pass starka så jag fick inte amma Travis de 6 första dagarna utan jag skulle bli tvungen att ge honom ersättning och själv använda bröstpump. Kände hur deprimerad jag blev direkt när han sa det. Dels för att jag vill verkligen fortsätta att amma, och dels för att det är svårt att använda bröstpumpen. Blir jag inte frisk efter denna kur så får jag svälja mitt ego och fortsätta med ersättning istället. Jag måste också må bra för att orka. Jag har trots allt ammat honom i 6 veckor så det är alltid något. Men jag hoppas att det kommer igång ordentligt igen på lördag när han får börja äta. Typiskt att det ska stocka sig i samma bröst hela tiden! Det har ju fungerat så bra annars.

Men det är bara att försöka pumpa så gott det går för att behålla mjölken. Travis tog iallafall flaskan direkt inatt så det var en lättnad. Jag är så glad över att Mattias kommer vara hemma denna vecka. Jag hade aldrig orkat både matat Travis och sen satt mig och pumpat. Det skulle ta två timmar per gång, och det behövs göras två gånger på natten. Det hade inte blivit mycket till sömn då, och det behöver jag nu medans jag äter tabletterna. Körde igång med startkuren igår på tolv tabletter, och nu ska jag fortsätta med sex stycken per dag tills på lördag då jag trappar ner ytterliggare.




Det blev ett långt inlägg så förstår om ni inte orkade läsa allt hehe, men så är läget. Ska försöka vila så mycket som möjligt nu så jag blir frisk igen. Jag har inte varit ute på promenad med vagnen sen jag började med första kuren, så nu vill jag bli frisk för det saknar jag!







Kommentarer
» Terre

Stor kram och krya på dig!

ja den är mysig men börjar kännas i revbena nu. :/ Och du får krya på dig och hoppas det där hemska (låter hemskt) går över.

Tack hörre ni :)



Ja jag förstår det! Men sen sjunker ju magen ner lite, då blir det bättre igen :) När jag jobbade i sommras fick jag stå i kassan för det kändes som revbenen åkte upp i halsen typ :P

Du vet väl att du kan låna en elektiskt bröstpump på bvc!? Prata med dom, dom är hur smidiga och behändiga som helst, man behöver bara hålla i den så fixar den resten! Ett litet tips bara.. ;)

Nej jag visste inte att man kan låna där, trodde bara det var på bb :) Tack för tipset!


Kom ihåg






Trackback