No tears for you

Godkväll!
Dagen har bestått av jobb. Var riktigt segt att gå upp idag eftersom jag sover så himla dåligt. Får hoppas det blir bättre. Ligger alltid minst en timme innan jag somnar, sen vaknar jag mellan 2-5 gånger och behöver gå upp på toa och så blir man pigg igen hehe.
Efter jobbet vilade jag lite, sen blev det duschen. Ikväll har vi varit en sväng och kollat på marknaden i Virserum. Inte mycket att hurra för när man inte är där för att festa. Men köpte såklart lite marknadsgodis, senap, munkar och sen köpte Mattias 2 t-shirts till bebis :) Nu ska jag mysa ner mig i sängen med godiset och mitt hjärta :) Jobb imonbitti igen!



Vecka 29:
Nu börjar barnet få ett mer bebisliknande utseende och det börjar nu att reglera sin kroppstemperatur. Barnet har i tredje trimestern ett större näringsbehov, så det är viktigt att den gravida kvinnan äter näringsrik mat.


Hos pojkar vandrar nu testiklarna ner till pungen och hos flickor sticker klitoris ut mer än den kommer att göra vid födseln då den är skyddad av blygdläpparna.


Livmodern sträcker sig nu ca 10 cm över naveln och det blir bara trängre för barnet i livmodern för varje dag. Kvinnans blodvolym har ökat med ca 1,5 liter vilket ger ett ökat tryck på blodkärlen. Detta i sin tur kan ge problem med åderbråck och hemorrojder. För att undvika hemorrojder bör du dricka rikligt med vatten, undvika förstoppning och röra på dig. För att lindra redan uppkomna besvär finns det receptfria salvor på apoteket att köpa.


taget från: (http://www.gravidkalender.se/tredje-trimestern/vecka-29)







Bjuder väl på en bild på magen :)




Dom här köpte Mattias hehe :)







Kommentarer

Kom ihåg






Trackback