Defence

Tog mitt förnuft till fånga och gjorde något bättre åt gårdagen än att vara irriterad haha. Spelade tv-spel och käkade grönsaker och dipp. Det är inte dumt de :) Sen satte vi oss ner och kollade lite på allt med försäkringskassan och försäkringar. Jämförde lite gravidförsäkringar här http://www.gravidförsäkring.se/jamfor-gravidforsakringar. Och det slutade med att vi bestämde oss för en gravidförsäkring hos folksam. Bättre sent än aldrig, men nu har vi en iallafall. Den gäller tills bebisen är 6 månader, sen fortsätter vi att köra vidare på en försäkring hos folksam som Mattias har genom jobbet som kommer kosta 84 kronor i månaden. Det blir nog bra!

Idag är Mattias tillbaka på jobbet efter 3 veckors semester. Och jag har egentligen bara denna vecka kvar att jobba på schemat. Sen är det lite inhopp då och då. Skönt säger jag! För nu börjar det faktiskt bli lite tugnt att jobba, men samtidigt vill jag inte bara gå hemma och vänta hela tiden. Så jag hoppas på lite inhopp då och då fram till oktober iallafall :) Då hinner man vila upp sig lite emellan, för nu har det gått ett i ett hela tiden. Det blir ganska påfrestande tillslut för jag är ju trots allt i sjunde månaden och det är inte bra med för mycket stress och tunga lyft som detta jobb innebär (speciellt på sommaren med turister).



Nehe dags att göra sig klar och åka till jobbet, jobb 14-21!






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback