Like a blade that cuts right throuh me

Godkväll!
Jag va så jävla trött rent ut sagt i fredags när jag kom hem så jag orkade inte sätta mig vid någon data. Hade feber och va svinhungrig. Så humöret va inte på topp när jag kom hem klockan kvart över 8 en fredagskväll. Men jag överlevde. Det är väl huvudsaken hehe. På fredagen vandrade vi 1 mil med ett antal pauser som tur va innan vi kom fram dit vi skulle slå upp vindskydden för första natten. Hade lite redovisningar och underhållning, sen va det bara att lägga sig i vindskyddet, som inte hjälpte ett dugg och försöka sova samtidigt som man frös ihjäl. Tror jag sov 3 timmar ungefär den natten. Usch! Dag 2 packade vi ihop och vandrade vidare. Den dagen gick vi "bara" 6 km. Kan säga att jag hade så jävla ont i hela kroppen efter att ha burit runt på ryggsäcken som väger 20 kg så jag ville bara lägga mig ner och dö då. Men näääe det fanns det inte tid för, för då skulle vi paddla 1 mil också. Paddlade till någon ö där vi skulle slå upp nästa vindskydd. Resten av grupperna skulle ha redovisning när vi kom fram, så vi fick inte börja med maten förrens halv 10, snacka om att jag va förbannad då haha. Ni som känner mig vet hur jag blir när jag inte får mat :P
Den natten sov jag lite bättre, det va väl för att man va helt slut i hela kroppen. När jag vaknade upp på morgonen så tänkte jag bara hem, hem och åter hem. Men en paddling på 1,5 mil skulle avklaras först. Och denna delen av paddlingen va den tuffast eftersom vi skulle förbi ett antal forsar och stenar. Jag hade gett mig fan på att jag inte skulle välta, men vad händer? Jo vi får världens fart i forsen och åker rakt in i en sten och välter med kanoten. Där låg jag i vattnet och försökte hitta någon att hålla mig i haha. Kan väl tänka mig att de va 10 grader i vattnet, knappt. Näe usch! Mitt humör va inte de bästa efter de. Fick sitta genomblöt och frysa till nästa stopp, trodde jag. Men då upptäckte jag att det hade läckt in vatten genom påsen runt väskan så allt hade blivit blött. Ville typ lägga mig ner och gråta, men det hade ju inte hjälpt direkt. Så det va bara bita ihop, frysa ihjäl och paddla på den sista biten. Kom ju hem tillslut iaf! Och hemma är alltid bäääääääääääääääst :)
Helgen som skulle varit lugn sen blev egentligen inte så lugn. I lördags drog Mattias och jag till Ikea och handlade lite. Sen på kvällen fick vi besök av Linus och vi kollade på gpt och dom drack lite, jag kände inte för det hehe. På söndagen va de fullt upp med att sätta upp saker från ikea osv. Idag har vi haft vår orienteringseximination också. Och ja det gick väl bra, är så genomförkyld så valde att gå. Jag hoppas de poängen jag fick räcker till godkänt iaf hehe :)


Mattias jobbar kväll denna vecka så sitter här själv nyduschad efter innebandyträningen. Gutttt :) Hann inte äta någon middag idag, så kompenserar det med en stor godispåse och en chokladkaka nu :) Marabou sensation cookies cream, den godaste marabou gjort någonsin. Smaka den vetja! Näe nu ska jag koncentrera mig på godiset! Är ju ledig imon, woohoho...














/Take care Nathalie






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback