Try to do this for real

Fy fan vad tråkigt det är att skrapa bilen på mornarna. Imorse va det lika mycket frost på utsidan som på insidan, tog ju en hel evighet. Så idag efter praktiken åkte jag till karlssons och köpte något vindruteskydd. Får hoppas det hjälper lite iaf hehe. Praktiken gick för övrigt bra idag. Hade bara 2 lektioner, men vi satt och pratade massa och sen gick vi en rundvandring på skolan. Det verkar bra och jag hoppas det blir kul. På torsdag ska jag vara vikarie för att läraren ska på utbildning. Det blir spännande att vara helt själv :) Fick dock order om att köra volleyboll, men tänkte göra lite musikgympa som uppvärmning iaf :)
Har precis lagat mat och sådär nu. Hur gott som helst :) Makaroner med biffar. Det får de bli fler gånger. Ikväll ska jag bara sitta och lata mig och såklart kolla på pensionärsjävlar haha :)


Makaroner:
Skruvmakaroner
3 dl creme fraich paprika chili
senap
majonäs
salt
svartpeppar

Koka makaronerna och låt dom svalna. Blanda allt annat och ställ i kylskåpet 15 min. Blanda med
makaronerna

Biffar:
400 g köttfärs
3/4 dl ströbröd
1/2 dl grädde
1 ägg
1 lök
salt
svartpeppar
chilipeppar

Blanda ströbröd och grädde och låt svälla i 5 min. Blanda allt annat i en bunke. Blanda sedan det med ströbrödet och grädden.







/Take care Nathalie






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback