I'll show you the way to make it right again

Nyss hemkommen från praktiken. Det första jag gör när jag kommer hem är att alltid gå
på toaletten haha. Det är ju skönast då :P Fick ett par funderingar i skolan idag. Båda två
kom när Jimmy och jag hade fyrorna idag. Den första var hur lätt det va att bli ledsen sen
när man va liten. En kille hade sprutat vatten på en tjej idag, så hon stängde in sig på toan
och grät. Så fick man typ stå där och knacka och fråga om man fick komma in. Man vet ju
liksom inte hur man ska hantera allt. Men sen så fort det kom en ursäkt från killen som gjorde
det så va det lugnt och då lekte dom igen. Det är inte alltid lätt att vara lärare, men får vara
med om mycket kan jag lova :)
Den andra funderingen är va fan sminkar sig tjejer som går i 4:an för? Herregud, dom är ju 10
år och fortfarande barn. Jag tycker knappt dom borde veta vad smink är. 7 av 10 tjejer i fyran
jag hade idag använde smink. Helt sjukt tycker jag. Sitter och tänker efter när jag själv började
använda smink, och det va väl iallafall i 6:an. Och då använde jag bara mascara. Har aldrig
varit så mycket för smink egentligen. Drar på min lite mascara och har lite puder sen får det räcka.
Orkar inte stå och hålla på med det framför speglen varje dag. Till fest kan det va jätte kul att
sminka sig lite extra och sådär ibland, men till vardags näe tack! Dom flesta ser fräschare ut
utan massa kladd i ansiktet faktiskt, bara en själv som tycker man inte gör de.

Nej nu är det dags för lite mat känner jag, hörs säkert senare ikväll :)









Ny smak från Estrella spicy mexican och sourcreme :)
Blir att smaktesta till helgen tror jag. Har inte kommit
ut i affären än, kommer säkerligen framåt sommaren :)






/Take care Nathalie






Kommentarer

Brukar du få elaka kommentarer och hur handskas du med det i så fall? Själv vet jag inte vad jag ska göra längre... :( Kram!


Kom ihåg






Trackback