I've never feelt like this

Va över en vecka sen jag skrev här nu :) Men har haft en superbra vecka i sälen, med underbart väder. Mer kan man väl inte begära :) Dock har den varit jävligt jobbig också. Första dagen va vi ute på längd skidor hela dagen, körde bland annat intervaller på längdskidor. Hur jobbigt som helst. Tisdagen vandrade vi upp på ett berg med längdskidor och åkte sedan ner igen, blev en sisodär 1,5 mil. Slängde en tanke åt lilla Lovisa som va trött efter 500 meter när vi va där med bf förra året haha :P
Onsdagen och torsdagen åkte vi utför. Mycket roligare tycker jag :P Men blir lite segt att åka från 9-16 varje dag. Fick vara med i skidskola och sådär bland annat, va faktiskt intressant. Så har väl förhoppningsvis lärt mig att åka lite bättre nu. Va faktiskt första gången jag åkte på riktiga slalomskidor, har bara åkt på sånna där små trixskidor innan. Men det gick hyffsat :)

Torsdag eftermiddag så var det dags för mig att bege mig till Eskilstuna. Tog buss från Hundfjället till Malung. Därifrån buss till Borlänge. Från Borlänge va det tåg till Sala. Och från Sala till E-tuna va det också tåg. Tog mig sammanlagt 7 timmar, men det är skönt att åka tåg. Robban stod och väntade på mig vid stationen när jag kom fram. Vi åkte till mcdonalds och käkade lite. Sen blev det sängen för jag kom fram ganska sent. Gick upp tidigt på fredagen eftersom vi skulle åka vid 8-tiden mot Göteborg. Tog ett antal timmar det också :P Men det va det såklart värt. Begravningen va hur fint som helst, och minst lika jobbig. Men sånt är livet, och Micke kommer såklart fortfarande vara med oss på annat sätt i livet. Jag vet att han har det bra med alla rockstjärnor uppe i himlen nu, sitter förmodligen på en pub och dricker öl också :)
Kom äntligen hem till Målilla på fredagskvällen. Åkte till Mattias direkt på kvällen, hade ju saknat honom :) I lördags va jag också uppe tidigt, åkte till Vetlanda och kollade på lagcupen i speedway. Höll på att frysa ihjäl, men annars va det trevligt haha. Kvällen blev lugn med godis och film, lagom trött så :) Igår blev det däckbyte på bilen, så nu sitter sommardäcken på himla skönt. Väntar bara på att få hem min nya bagagelucka från lackeringen också. Sen blir det att pilla med den innan det väl kommer på plats, jäkla sladdar o allt :P
Va riktigt segt att vara tillbaka i skolan idag kan jag säga. Hade teori om orientering hela dagen, och imorgon ska vi ut och orintera hela dagen. Inget jag ser fram emot, usch på det!




Va jätte dålig på att ha med mig kameran, men här är några blandade bilder från
de 2 första dagarna på längdskidor :)





















/Take care Nathalie






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback