Recension av Cypern

Vi flög från Växjö på kvällen och landade vid elvatiden i Laranca. Därifrån tog det ca 1 1/2 timme till hotellet. Vi bodde på Rising Star, ett fyrastjärnigt hotell precis intill fig tree baystranden. Det fanns en ganska stor pool och vi hade en tvårumslägenhet med havsutsikt. Det var ca 30 meter att gå ner till havet från hotellet, helt perfekt med andra ord. Jag vill gärna bo nära havet så man slipper gå så långt och så kan man enkelt gå upp och hämta saker på rummet om det skulle behövas. Det behövdes ju nu eftersom vi reste med småbarn, så vi var uppe ett flertal gånger och hämtade nytt kallt vatten och mat till Colin. 
 
Hotellrummet var helt okej, vi bodde på första våningen och hade havsutsikt från vår balkong. Det enda jag skulle kunna klaga på med hotellrummet är sängen. Den var verkligen stenhård, men det verkar vara standard när man är utomlands tyvärr hehe. Vi hade en extrasäng till Travis och en resesäng till Colin. Ett stort plus är också att det var gratis wifi på hela hotellområdet, sånt uppskattas av mig så man kan hålla sig uppdaterad via sociala medier :)
 
Vi åkte med holiday inclusive vilket betyder att vi fick frukostbuffé varje dag samt lunch och middag 5 dagar. Maten på Cypern var väldigt speciell och det var inte jättemycket som föll oss i smaken. Till lunch har vi inprincip levt på pommes, pasta och köttfärssås och pizza varje dag hehe. Jag smakade på det mesta men det var väldigt speciella smaker på vanliga saker så som hamburgare och kycklinggryta. Sen är det ändå skönt att åka med någon form av inclusive tycker jag, för att få sätta sig vid uppdukat bord är verkligen lyx.
 
Stranden och havet på fig tree bay var helt underbart. Klarblått turkost vatten som var lagom långgrunt och sanden var sådär vit och härlig som den ska vara utomlands. Det var lite dyrt att ligga vid solstolarna tyckte jag, men de vet väl att de kan ta betalt eftersom folk ändå vill ligga där. Jag skulle absolut kunna tänka mig att åka dit igen. Vi hade över 30 grader varje dag vi var där och klarblå himmel, men ändå var det en skön värme. Det blev väldigt fort mörkt om kvällarna också. Efter sex började det skymma och innan sju hade det redan hunnit bli mörkt ute.
 
 
Bild från google på hotellet. Vi bodde i den byggnaden längst bort mot havet fast precis runt hörnet. Ni skymtar havet där nere. Där är det en egen lite mindre strand, och gick man ytterliggare 50 meter åt höger så kom man till den riktiga stranden. 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback