Lite mer sjukstuga

Idag har jag verkligen ingen energi för fem öre. Jag har sovit två timmar inatt och inte ens i sträck. Colin blev sjuk igår. Han har feber och snoret rinner. Jag åkte iväg och spelade match igårkväll fast jag inte mådde så bra. När jag kom hem vid halv elva vaknade han och var ledsen till och från till klockan 2 på natten. Då kunde jag äntligen lägga mig och slappna av. Vid halv tre kom Travis indundrandes och var kissnödig. Jahopp skönt att man hann lägga sig iallafall. Upp med honom och sen stoppa om honom igen, men han ville inte sova. Suck! Vid tre låg jag redo i sängen igen och skulle sova tänkte jag. Hostade och hostade och ja jag hostade lite till haha. Vid halv fyra somnade jag kanske. Vakande av Mattias klocka efter fem. Somnade om efter en stund och vid sex vaknade Colin och var ledsen igen. Jag bar över honom till vår säng och han somnade på mig och gnällde om vartannat. Så låg vi till klockan var åtta. Då var jag tvungen att gå upp och skicka iväg Travis till förskolan. Colin har varit jättevarm hela förmiddagen trots att han fått febernedsättande. Han vill mest vara i famnen men ändå inte, han vet inte riktigt själv vad han vill. Han vill inte äta och inte dricka heller. Själv har jag legat däckad i sängen hela dagen med en eländig hosta och en näsa som rinner. Visst låter det kul? 
 
Nu har Mattias åkt iväg på rally också och kommer hem på söndag så jag lär vara lagom trött efter dessa dagar. Att själv må dåligt och ta hand om sjuka barn är det värsta som finns. Travis var också dålig i helgen men han är som tur pigg nu. Bara lite snorig han också men det verkar det som alla är just nu tyvärr. Jag hoppas Colin sover bättre inatt så man får lite sömn, det behövs för att bli frisk. Jag är inte van vid att Colin vaknar om nätterna längre så jag hoppas bara det är för att han är sjuk. Säger som alltid det får bli sängen tidigt ikväll men sen njuter man så mycket av att få vara vaken ensam så kommer man inte i säng innan 11 ändå som vanligt hehe. 
 
 








Kommentarer

Kom ihåg






Trackback