Bullbak

Hej en vecka senare!

Första veckan på jobbet gick bra, man kommer in i det ganska fort igen. Det är full rulle som vanligt och både elever och kollegor har redan nedräkning till sommarlov/semester. Veckorna går fort och det försvinner lite dagar hit och dit. Om tre veckor är det ju långhelg igen eftersom Kristi himmelsfärd infaller en torsdag. 

Man uppskattar helgerna mycket mer när man kommer hem sent på vardagarna. I helgen har vi bara varit hemma och umgåtts. Travis och jag passade även på att baka vaniljbullar på ett recept där bullarna enbart ska jäsa i formarna innan de åker in i ugnen. Hur smidigt var inte det? Jag undrar varför jag aldrig har gjort så innan. Nästa gång ska jag ha liiiite mer fyllning på bara så de blir ännu saftigare :)

Idag drog en ny vecka igång och jag tycker det är kul att få gå upp och göra sig klar för jobbet. En annan rutin än att vara hemma med barnen hela dagarna. Eftersom jag bara jobbar 80 procent till sommaren så är jag hemma med barnen varje tisdag, och det är ju guldvärt. Så himla mysigt att få vara hemma med dem iallafall än dag. Det är mycket att gå från 5 dagar till ingen så en känns perfekt! Colin kommer att skolas in på förskolan först efter sommaren vilket känns jätteskönt!











Kommentarer

Kom ihåg






Trackback