Vfu

Hej på er!
 
En liten snabb update i tröttstugan. Snart är första veckan över på praktiken, och jag måste säga att det känns väldigt bra. Detta känns som det kommer vara både den roligaste och utmanande vfuperioden under hela utbildningen. Min handledare är superbra, och jag ska utmana mig själv med att hålla i 12 lektioner med grammatikgenomgångar helt själv, och det känns faktiskt helt okej. Om ni bara visste vad jag kämpat med grammatiken i engelska för att den ska sitta, det gör den inte helt ännu men tillräckligt för att jag känner mig säker på att lära ut engelska på högstadiet. Man kan inte ha allting i huvudet så är det bara, och när man väl jobbar med det sen kommer man hålla det uppdaterat i huvudet. Nu är det över ett år sen jag läste grammatiken, och ja man glömmer minst sagt men när man väl sätter sig in i det så minns man. Och jag är faktiskt svensk, jag kan inte förväntas kunna precis allt tycker jag, för engelsk grammatik när man går in på djupet är fasiken inte lätt i alla väder vill jag lova :)
 
Jag har sovit så sjukt dåligt som senaste nätterna så tröttheten kryper sig på. Jag ska ta tillfället i akt att gå och lägga mig efter detta inlägg och hoppas på att faktiskt få somna såhär tidigt också :) Imorgon är det fredag igen, och imorgonkväll väntas innebandymatch :) Sen måste jag avsluta med att skriva att jag är så jäkla stolt över Travis som nu varit blöjfri både dag och natt i snart en månads tid. Jaaaa jag skryter om min unge, för det är han värd. Han har varit så otroligt duktig, och det har gått så himla fort. Han börjar verkligen bli stor min lilla älskling. Jag hade väntat mig lite olyckor då och då, men jag har inte haft med mig ett enda par nedkissade kalsonger hem från dagis sen han åkte dit utan. Bäst är han lilla killen :)
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback