Trollgölen

Jag har haft en underbar lördag idag, en sån dag då man går runt med ett leende på läpparna hela dagen lång. Inledde dagen med sovmorgon ända till halv elva, och om ni bara visste hur mycket jag behövde det. Har inte vaknat och känt mig utvilad på länge, men plötsligt händer det. Gick upp och pussade lite på mina killar, åt frukost, styrde med lite saker och sen frågade jag Travis om han ville åka och bada eller om han ville åka till leklandet. Han valde att åka och bada med trollen, så vi packade väskan och åkte. Mattias stannade hemma så jag frågade Travis om vi skulle ringa någon annan och fråga om någon ville följa med, men han sa nej mamma vi åker ensamma. Så vi åkte och vi har haft en jättemysig dag :) Vi plaskade länge i trollgölen, fikade lite och sen var vi i mellanpoolen en bra stund. Mitt uppe i allt säger han att han måste göra nummer två. Så det var upp snabbt och gå in till omklädningsrummen. Travis frågade vart pottan var haha, så jag fick förklara att det inte fanns någon där och att han var tvungen att gå på toaletten. Det var inga problem inte, det gick jättebra :) Han är bara för duktig helt enkelt, såna saker gör en väldigt stolt. För det kan vara lätt att glömma bort såna saker i allt stim, men nepp inte denna gången i alla fall. Sen åkte vi stora rutschkanan fem gånger, och det var han snabb att berätta för pappa när vi kom hem.
 
Måste bara berätta om en grej som hände i dusch/omklädningsrummen. Två stockholmsungar i åldern 5-7 på ett ungefär duschar med sin mamma. För det första står dom och skriker som bara den, mamman säger inte till. Sen tar flickan vattenslangen och sprutar vatten över alla handdukar och saker som ligger i mitten på bordet, mamman säger lite lätt sluta, men slutar flickan? Nää vi fick torka oss med blöta handdukar och fikapåsen var dyngsur, kul. Precis innan vi ska gå ut från duschrummet ställer sig killen som är äldre en tjejen och pissar över alla duschsaker som ligger på golvet. Mamman säger usch vad äcklig du är, sen var det inte mer med det. Så jävla vidrigt alltså! Sen i omklädningsrummet får ungarna festis och bullar. Givetvis hade de skåpen precis intill oss, så Travis står lite försiktigt och tittar på dom. Då sitter båda ungarna och grinar illa åt stackars Travis som bara står och tittar. Mamman ser det och säger bjud honom på en bulle istället varpå de fortsätter räcka ut tungan åt honom och göra miner, sen säger flickan jag ger inte bullar till någon jag inte känner sen håller hon upp bullen framför näsan på Travis och mamman varken säger eller gör något. Jag blev riktigt jävla irriterad, men jag tänkte att jag säger ingenting utan tog bara alla saker och gick därifrån. Uppfostran vad är det?
 
Utöver den lilla incidenten så var det jättetrevligt i hagadal. När vi kom hem lagade vi mat och idag blev det ytterfilé, klyftpotatis och beasås. Efter maten åkte Mattias och Travis och handlade och jag städade iordning lite här hemma. När de kom hem hade Travis köpt lördagsgodis och var överlycklig haha. Vi spenderade resten av kvällen i soffan och tittade på byggare bob, biet Maja och Meckar-Micke. Kan snart replikerna i varenda avsnitt tror jag ;) Travis somnade fort, och jag har legat i soffan och tittat på film resten av kvällen. Nu blir det sängen!
 
 
 






Kommentarer

Herregud vilken mamma:( säkert en sån sort som begär att skolan ska uppfostra hennes barn:(

Herregud vilken mamma:( säkert en sån sort som begär att skolan ska uppfostra hennes barn:(


Kom ihåg






Trackback