Morfar har fyllt 70 år

Hej på er!

Dålig uppdatering, eller hur? Sist skrev jag att Mattias pappa skulle komma ner och det gjorde han också. Han var här från onsdag till lördag. Mattias var hemma med Travis på torsdagen eftersom han fortfarande inte var riktigt pigg, sen var Mattias ledig i fredags så då fick de en extra dag tillsammans. Travis har lekt för fullt med farfar, så kul att se att trots alla mils avstånd och att det var länge sen de sågs så bryr sig inte Travis om det. I fredags efter praktiken drog jag till Jennifer och färgade håret och klippte mig. Tog lite längre tid än planerat, så när jag kom hem hade de fixat god mat, fläskfilé på grönsaksbädd med kulpotatis. I lördags på förmiddagen åkte han hemåt, och vi åkte iväg för att fira morfar som fyllde 70 år. Han visste inte om det, så han blev glad. Vi var ute och åt mat hela släkten, det var trevligt.
 
I söndags spelade vi match, börjar närma sig slutet. Vi spelade jättebra, och resultatet 5-2 säger inte så mycket faktiskt. Det stod 3-2 ända in i sista perioden, då lyckades vi de få in två tråkiga mål varav ett självmål. Så blir det ibland, och det är tråkigt! Nu är det bara tre matcher kvar att spela som vi verkligen ska kunna vinna. Eksjö är härnäst och de vann vi mot sist, Vetlanda spelade vi jämt mot och Vimmerby förlorade vi med uddamålet 8-7. Tyvärr är vi så dåligt med folk, men jag hoppas alla ställer upp nu så vi kan spela med fullt lag för en gångs skull. Så tråkigt att det ska behöva hänga på det varje match.
 
Nu är det en ny vecka och sportlov för många, tyvärr inte för vår familj. Jag är dock ledig från praktiken eftersom de har lov, men istället förbereder jag mig inför seminariet i Kalmar på fredag. Jag är klar med det nu, så imorgon ska jag börja på vfuanalysen. Kan inte göra så mycket eftersom den inte är färdig än, men ska ändå försöka komma en bit så jag slipper ha så mycket kvar att skriva efteråt. Sen hoppas jag på att kunna ha Travis hemma på torsdag, och på fredag när jag åker till Kalmar skulle mamma ta honom.
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback