Jobbig morgon

Hade en jobbig lämning på dagis imorse, det var kaos när jag kom igen som många dagar innan. Ungar som tjöt hejvilt, musik i bakgrunden och fullt upp. En del har allvarligt talat lämnat sina barn alldeles för tidigt på dagis. Känns inte okej att de ska sitta och gråta vareeeeenda dag, det förstör för de andra barnen liksom. Travis kollade lite konstigt imorse på alla som grät, de var heller inte i samma rum som de brukar. Han började pilla med lite böcker, sen förstod han att jag skulle gå och då höll han jättehårt i mig. Den fröken som brukar ta honom hade full sjå att trösta ungar som grät för ingenting? Så jag försökte lämna honom med en som han inte är så bekant med och det var kört. Tillsist fick hon som Travis känner igen sätta ner det andra barnet och ta Travis, men då ville Travis absolut inte gå till henne. Han klamrade sig fast vid mig, och när jag gav över honom panikgrät han och sträckte ut armarna. Ååååh det var verkligen med tårar i ögonen jag gick därifrån idag. Fan blir så irriterad på att det är allt runt om som förstör för honom. Har varit liknande flera mornar nu och jag vill verkligen inte att detta ska fortsätta så det blir till något negativt att vara på dagis. Men vad ska man göra liksom? Jag ville bara ta med honom hem igen imorse, men var illa tvungen att lämna han. Jag hoppas verkligen det blir bättre igen. Var så mycket trevligare när han vinkade hejdå till mig. Imon vägrar jag lämna, det får Mattias ta. Orkar inte med en sån morgon igen, det förstör hela dagen. Vet att det går över fort, men jag vill ha en lugn lämning, sen är det skillnad på tårar och tårar. Imorse var det hemska sådana, fy, inte igen! Han var helt till sig av allt som skedde runt om. Kommer inte kunna ha honom hemma med mig hela nästa vecka när jag är ledig tyvärr. Det kommer bli alldeles för länge att vara borta från dagis för honom, så kommer få lämna honom några timmar. Vill verkligen att detta ska bli bra igen. Börjar fundera på om de kanske har alldeles för många barn där egentligen.
 
Kramade och pussade på Travis extra mycket när jag kom hem från praktiken idag. Tog med mig honom ut och lekte och sen fixade vi lite påskpyssel. Det är verkligen mammas kille lilla Travis, bara jag som duger när både jag och Mattias är hemma. På senaste har det varit extremt. Han grät som en stucken gris när jag stängde in mig på toan förrut bara. Han verkar vara inne i någon period just nu. Det blir nog bättre. För tillfället får man ha en liten skitunge hängandes i byxbenen och konka lite extra.
 
 
Vårt påskpyssel för dagen :)
 
 
 
 
 






Kommentarer
» Karol

Kasper och 3 andra barn ska vara med de "stora" Guldfisken mellan 8-11 för att underlätta på lilla avdelningen. Som sagt lämningen är viktig både för barn och oss föräldrar. Hoppas det blir bättre.

Svar: Ja det känns jätteviktigt att det fungerar! De är många barn nu, så jag förstår att de måste göra något för att dela upp det lite bättre. Kasper verkar ju stormtrivas på dagis i alla fall :) Tror Travis trivs också, för jag får oftast bara höra bra saker från dagarna. Han äter, sover och leker liksom så då mår han ju bra :)
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback