Night falls

I brist på annat att göra, en sammanfattning av graviditeten!


När fick du reda på att du var gravid? 19 februari
Var bebisen planerad? Ja
Mådde du illa mycket? Ja jag mådde lite illa i början av graviditeten
Hur blev ditt hår? Lite torrare har det blivit
Hade du mycket halsbränna? Ett par gånger
Grät du för ingenting? Nej det tror jag inte hehe
Var du känslig? Lite ibland
Vad gillade du för mat? Det mesta, mycket choklad
När kände du bebisens första sparkar? Tror det var runt v.16
Var du ofta orolig? I början var jag väldigt orolig över missfall
När började du läcka bröstmjölk? Någon gång i v.20
Sparkade bebisen mycket? Ja det var en väldigt livlig kille
Ditt sf mått som störst? 34
Fick du bristningar? Ja jag har bristningar på brösten och några på rumpan, tur man slapp på magen 
Hur mycket gick du upp i vikt? 12 kilo sammanlagt, och nu 3 veckor efter är 10 av dom borta
Blödde du någongång? Nej
Levde du på som vanligt? Ja för det mesta
Hur gammal var du när du blev gravid? 20 år
Hur tog dina föräldrar det? Dom blev glada :)
Hur tog din partner det? Han blev så klart jätteglad
Vart bodde du/ni? Vi bodde här i vår lägenhet
Hur ofta gick du till mvc? Jag gick väl så ofta som är normalt
Hur många ultraljud gjorde du? 4 stycken sammanlagt. Ett i v.12, ett i v.18, ett för att kontrollera moderkakan och ett för att kolla vikten på bebisen
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade bestämt mig för att ta den som den kom
Hur började din förlossning? Slemproppen gick
Hur många timmar tog din förlossning? En natt ungefär
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 5 centimeter
Vilken smärtlindring tog du? Epidural
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 1 och en halvtimme intensivt, annars 2 och en halv timme
Dragen med sugklocka? Ja dom använde den i slutet eftersom mitt bäcken var så starkt så han inte kom under det
Blev det komplikationer? Nej inte direkt, han kom ut med navelsträngen runt halsen och behövde extra syrgas i rummet bredvid först bara
Fick du sy? Ja fast bara rutinstygn
Vad tyckte du var jobbigast? Precis när huvudet kom var det som värst
Var du rädd för något? Blev lite orolig när de sprang iväg med honom direkt när han kom ut
Skrek du? Haha nej inte skrek direkt, men man behövde använda lite ljud för att få kraft kan jag lova
Hur många var inne i förlossningsrummet? Mattias + 3 barnmorskor till en början. Sen kom det in ytterliggare 5 stycken
Hade du någon nära med dig? Mattias
Hur var vikt och längd? 3340 g och 50 cm
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: Brunt
Ammar du nu? Ja
Hur gammal är bebisen nu? 23 dagar
Vad tyckte du om förlossningen? Det var en mäktig upplevelse
Vill du ha en till? Ja jag vill gärna ha ett syskon till Travis
Planerar ni ett till? Nej inte just nu
När kommer andra barnet? Om ett par år kanske
Hur är ert förhållande nu? Hur bra som helst precis som innan
Vilken vecka födde du i? Han föddes i v.40+3
Hur ser du på förlossningen idag? Det var en underbar upplevelse med många känslor
Var allting värt det? Självklart! Nu har vi ju världens finaste bebis
Vad fick hon/han heta? Travis Persson. Han ska få ett andranamn också så småningom





Tänk att det var fina du som låg där inne<3






Kommentarer

Hej jag tänkte bara tipsa om att just nu kör jag en tävling på min blogg med 4 st goodibags full proppade med "mamma och barn priser" för sammanlagt 6000 kr så passa in och anmäl dig och ha chansen att bli den lyckliga vinnare och göra dig själv eller någon annan glad lagom till jul:) kram


Kom ihåg






Trackback