Svar till insiktsfull

Insiktsfull om You came and changed the way I feel:
Oansvarigt, tragiskt och otroligt omoget! Hur kan man bara komma på tanken att skaffa barn när man inte har någon inkomst eller utbildning???? För mig är det helt sjukt!!! Stackars barn! Och hur länge har du och din kille känt varandra? Herregud!!! Det är ingen lek att ha barn! Det är inget man bara skaffar så där.... Hur tänker outbildade, arbetslösa ungdomar idag???? Inte alls verkar det som! Ni har ingen aning om vad det innebär att ha barn! Stackare! Lycka till!



Svar från mig: För det första tycker jag att det är minst lika omoget att slänga ut sig ett sånt här påhopp och inte ens kunna stå för det. Vi har visst en inkomst i vår familj. Min sambo har fast jobb, men det kanske du har missat? Jag har också en inkomst eftersom jag studerar. Det hade väl inte spelat någon roll om jag också hade haft ett arbete eller? Tror du barnets uppväxt blir bättre bara för att jag får lite mer pengar i månaden om jag hade haft ett arbete? Tror knappast inte det. Vi klarar oss så det räcker och blir över på de pengar vi har nu, och det kommer vi även göra när barnet kommer. Om vi inte hade haft råd att försörja att barn, hade vi inte valt att skaffa barn nu. Jag har säsongsjobbat i 4 år, blir 5:e året nu. Därför kommer min föräldrarpenning vara högre än lägsta nivån, så du ska nog uppdatera dig ordentligt innan du öppnar käften.
Menar du att bara för att man är outbildad och arbetslös så ska man inte få skaffa ett barn? Du är verkligen en tragiskt människa. Jag är på god väg att få mig en utbildning då jag studerat 2 år efter gymnasiet, och jag jobbar varje sommar plus extra under tiden jag studerar. Jag tror nog vi vet att det inte är någon lek att skaffa barn, men detta är något vi valt själva. Och jag vet att vi kommer klara av det kanon. Både min mamma, mormor och farmor fick barn i 20-års åldern, och det har gått utmärkt. Du har helt fel synsätt på barn, jag älskar barn och vet vad det innebär att ta hand om dem, du behöver inte oroa dig! Hur länge jag och min kille känt varandra har absolut inget med att ta hand om ett barn att göra. Detta var en gemensamt beslut som vi båda ville och ser fram emot. Och vi båda har våra familjer som står bakom oss i detta.





/Take care Nathalie






Kommentarer
» Bea

Heja Nathalie! :D

Flicka lilla! Väx upp! Vi lever på 2000-talet! Utbildning och inkomst är superviktigt! Du vet inte vad du pratar om och du verkar ha fel förebilder i livet. Hoppas verkligen allt går bra och att du inte är ensamstående, outbildad och arbetslös mamma om några år!

» Emmie

Du kommer bli en kanon bra mamma Nathalie! Folk är alldeles för duktiga på att lägga sig i andras liv idag..

» Maria

Mycket bra svar Natalie! Förstår inte hur folk kan säga så över huvudtaget.. Denna människa är förmodligen avundssjuk.. Pengar är inte allt. Det viktigaste är kärleken och vad man själv känner sig mogen för! Ingen har någon anledning att snacka skit för det... Finns hur många föräldrar som helst som varit gifta i många år och har både utbildning och jobb som skaffar barn och förhållandet spricker. Så här ska man inte ha fördomar!



Blev så irriterad när jag läste detta så kände att jag behövde göra min röst hörd! Heja dig!!

Insiktsfull ta ditt egna ansvar och skriv ditt namn för fan. Stå för det du säger. Så otroligt och omoget att trycka ner andra. Nathalie och mattias kommer bli super bra föräldrar och det vet jag för att jag känner dom! Folk som dig är dom som gör världen till skit. Vore mycket intressant att veta vad det är för fegis som sitter bakom tangenterna! /// Andreas Einarsson

självklart är sverige ett fritt land där man får uttrycka sig hur fan man vill men jag tycker att människor ska vara ödmjuka och ge alla en chans! uppenbarligen så skaffar de barn för att de är lyckliga och ser sig ha en framtid tillsammans!!

du som klagar, Är du lycklig? Det är lätt att dömma andra men svårt att se sg själv i spegeln!



Grattis Nattiz och Mattias! Erat barn är redan mycket kärt av många!! :)

Vilken människa! herregud!Det är ju absolut inget att lägga sig i! sånt är bara löjligt!! Jag tror absolut att ni klarar det, du är ju t om utbildad så det kommer gå kanon!Tänk inte på vad människor tycker o tänker, det är deras problem. Nu är det ni två och det är allt som betyder! Ta hand om er! kram


Kom ihåg






Trackback