Vikt och längd

I torsdags blev det en dag med mycket farande för mig och Colin. Direkt efter att jag hade lämnat Travis på förskolan så drog Colin och jag vidare till bhv för vägning. Han väger numer 7270 gram och är 66 cm lång. Kurvan börjar äntligen peka lite uppåt iallafall så det känns skönt. Är dock inte speciellt orolig över det längre för han äter som en häst och sover som en liten gris om nätterna :) Han blir snart 7 månader och det känns helt sjukt. Nyss var han en bebis men nu känns det helt plötsligt som att han är en stor kille. Han kan sitta själv men det går inte lämna honom för får han syn på en leksak som ligger lite för långt ifrån honom så kan det bli en kraschlandning och då gör det ont hehe. Jag har beställt en myspöl till honom som förhoppningsvis kommer i början av veckan, då kan han sitta och leka i den och så slipper man oroa sig för att det ska göra ont om han ramlar. Han vill nämligen sitta upp såklart när han har lärt sig det nu, ligga ner är inte lika kul. Lägger jag ner honom på rygg på toa så tar det inte ens en sekund så har han vänt runt sig på mage. Han gillar verkligen att ligga på mage och han sover alltid på mage i sängen nu för tiden sen han lärde sig att vända runt sig enkelt i sin säng.
 
När vi kom hem var det bara att stoppa i Colin mat och åka vidare till Mörlunda. Jag vaknade nämligen med ett helt uppsvullet öga och hade tur som fick komma in och kolla det direkt. Colin somnade i babyskyddet som tur var och sov hela tiden. Jag fick ögondroppar utskrivet och nu börjar det äntligen bli bättre med ögat. Igårmorse kunde jag knappt se något alls, men under dagen blev det bättre och bättre.
 
När jag kom hem passade jag på att städa toaletten, dammsuga och plocka iordning lite så det var städat inför helgen. Jag hann även med att titta på ett avsnitt av paradise medans jag stoppade i mig lite mat. Sen var det dags att hämta Travis lite tidigare från förskolan och så var mormor och morfar barnvakt åt barnen tills Mattias kom hem från jobbet. Jag skulle nämligen till barnmorskan för att byta preventivmedel igen. Jag har kört med p-ring nu i snart tre månader, men är inte riktigt nöjd men den så nu när jag har slutat amma vill jag testa p-piller igen så får vi se om de funkar bättre denna gång. Jag ska börja med dom nästa vecka så jag hoppas verkligen att de fungerar nu för nu orkar jag inte springa hos barnmorskan längre hehe.
 
 
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback