Sjukstuga

Vi vaknade upp med två sjuka barn här hemma i söndags. Travis är hostig och förkyld men ändå pigg som vanligt när han är sjuk. Colin däremot är verkligen inge pigg, rinner grönt snor på han stackarn och ögonen rinner hela tiden. Han kommer knappt till ro så han kan sova om dagarna och nätterna är jobbiga för han eftersom han knappt kan andas. Vi har höjt upp huvudändan på spjälsängen litegrann så hoppas det underlättar lite. Han är ledsen till och från hela tiden och det är ju inte så konstigt om han inte mår bra. 
 
Vi tog oss iallafall ut och grillade korv på trädgården och drack varm choklad så vi fick lite frisk luft. Travis har varit hemma med mig idag och imorse vaknade jag upp med feber och mådde sådär lagom bra, skitkul. Travis är inte direkt lugn och ska leka hela tiden, men det har inte jag haft någon ork till direkt. Jag har mest fått gå runt med en ledsen Colin och när han äntligen somnade ville jag bara ligga på soffan. Tur ipaden finns i sånna lägen haha, den hade jag inte klarat mig utan idag. Usch och fy! Jag tog en dusch nyss och jag känner mig lite piggare, hoppas det är ännu bättre imorgon. Travis får vara hemma imorgon också eftersom han fortfarande har hostat lite idag. På torsdag borde han kunna gå däremot får vi hoppas. Denna vecka börjar de med gympa på dagis. De kommer gå bort till gympasalen en dag i veckan och det har Travis sett fram emot. Han missar tyvärr det denna vecka, men får hoppas kan håller sig frisk nu så han kan vara med nästa vecka :)
 
 
Blir sängen tidigt ikväll, sömn behövs när man får vakna ca 10 gånger per natt! Sjuka barn och själv vara sjuk är ingen höjdare. 
 
 
 








Kommentarer

Kom ihåg






Trackback