Kvinnokroppen

Alltså hur fantastisk är inte kvinnokroppen egentligen? För två veckor sedan låg det en bebis på 3,8 kilo i den här magen. Nu är det bara en liten degmage kvar som ska tajtas till i höst igen. I sommar får träningen bli lite promenader och enkla lyft för att träna rygg/axlar som inte mår så bra just nu. Magområdet får vänta så det hinner läka ordentligt. Jätteviktigt så inte magen läker ihop fel och blir utåtbuktande. Jag ställde mig på vågen idag och den visade att jag har tre kilo kvar till vad jag vägde innan lillebror flyttade in i min mage. Är inte så kilofixerad utan jag hoppas mest att jag inte går ner mer nu. Sist när jag ammade gick jag ner alldeles för mycket utan att jag kunde hjälpa det. Jag hoppas inte det blir så denna gång för då har jag mycket att jobba på sen, vill ha kvar lite former på kroppen :) Tyvärr får jag stå ut med fula bristningar på magen, det blev en hel del som kom de sista dagarna som gravid. Nu är de blå/lila och fula men så är det när man burit på det finaste här i världen. Ändå hoppas jag såklart att de bleks framöver. Får köra på heltäckande på beachen i sommar ;) Man får väl ändå vara nöjd över att se ut som man gör efter att ha burit två barn inne i magen. 











Kommentarer

Kom ihåg






Trackback