Sommarlov

God morgon!

Nu var det ett tag sen jag tittade in här och lämnade en update. Äntligen är sommarvärmen här får man börja med att skriva. Igår var jag på sommarfika på jobbet med en till början tjurig Colin som tillsist däckade i famnen efter lite mat. Där sov han resten av tiden. Han har haft lite problem med magen föregående helg så i måndags var jag och köpte magdroppar. Köpte både sempers och minifom. Så nu tycker jag ändå att det börjar bli lite bättre. Såklart han måste få gnälla lite över magen ibland, den kan inte alltid vara i balans. 

Igår var Travis sin sista dag på förskolan så nu har vi sommarlov. Kommer ha händerna fulla om dagarna nu minst sagt :) Mattias går på semester v.27 så då har vi äntligen ledigt allihopa tillsammans. Inte ofta jag skriver inlägg i bloggen såhär på morgonen, men Colin ligger bredvid mig i sängen och pratar lite och Travis sover än. Vi var ute på speedway i det härliga vädret i onsdagskväll och tittade på elit b och då kom han i säng ganska sent. Det verkar ha satt sina spår eftersom han sovit längre än vanligt om mornarna både igår och idag. 

Idag ska Travis åka och ta en spruta. Vi vaccinerade honom mot hepatit a förra året innan vi åkte till Mallorca, det är likabra att fullborda med andra dosen så han har ett skydd länge framöver mot det. Sen ska jag fortsätta städningen här hemma och plocka iordning ordentligt på altanen. Är så skönt att sitta därute och kvällarna nu. Annars idag ska vi åka och titta när min kusin tar studenten. Tänk att det är 6 år sedan man själv stod där och tog studenten. Känns inte som det var så länge sen!










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback