Semester

I måndags gick Mattias äntligen på semester. Så efterlängtat att ha honom hemma i veckorna också även om han är iväg på mycket speedway då såklart. Vår första är lugn, vi planerar eventuellt att åka till Kolmården i veckan som kommer. Det var jättelänge sen jag var där och jag tror att Travis skulle uppskatta det :) Det är mycket man vill hinna med på semestern, men tiden går fort så vi får väl se vad som hinns med. Jag älskar att åka iväg på saker medans Mattias gärna är hemma och tar det lugnt. Jag har lite halvdamp haha, men tycker det är mysigt att åka iväg för det blir ännu bättre att komma hem då på något sätt :)

Vädret har iaf varit hyfsat nu några dagar. I tisdags var vi på speedway och båda barnen skötte dig utmärkt. Colin låg vaken i vagnen tills det var paus, då ville han ha mat. Sen låg han där och kikade igen, och somnade till precis innan vi åkte hem. Då blev det lite tjurigt att bära över honom till bilstolen. Ungen är för övrigt hopplös med att sova. Då menar jag verkligen hopplös! Han somnar för natten i famnen någon gång mellan 22-00, är helt olika. Sen vaknar han någon gång vid 1-2 tiden beroende på när han somnade. Nästa gång brukar vara mellan 4-6 på morgonen, sen är han halvvaken hela morgonen. Jag kan inte bära tillbaka honom till sin säng för då vaknar han till direkt så jag försöker med bröstet om och om igen på morgonen för att han ska försöka somna om. Sen ligger jag där som en pinne och kan inte somna om ordentligt. Hopplöst fall med sömn! Kan verkligen inte sova med honom bredvid mig för han rullar liksom på mig, så jag sover kanske 4 timmar varje natt och de är inte ens sammanhängde. Det är hemskt haha! Travis var aldrig så, så mina barn är minst sagt olika. Colin ska bara somna i famnen och vaggas, medan Travis trivdes bäst att somna ensam och ville helst inte bli buren till sömns. Colin är jättesvår att lägga ner också, han vaknar nästan till varje gång och så får man börja om sövningen på nytt. 

Jag längtar verkligen till lite mer rutiner så Colin kan lägga sig tidigare på kvällen så att vi får tid för oss själva med. Vi har alltid lagt Travis tidigt just för jag tycker det är så skönt att få sitta ner i lugn och ro om kvällarna. Nu går allt i ett, sen lägger man Travis och så sitter man med Colin hela kvällen och när han somnat ja då är det bäst att lägga sig också om man nu ska få någon sömn alls :) Livet som småbarnsförälder :)














Kommentarer

Kom ihåg






Trackback