Första dagen på jobbet

Idag har jag gjort min första dag på jobbet. Det blev en mjukstart utan elever på skolan idag eftersom de börjar imorgon. Jag har fått mitt schema och kollat läget litegrann för planeringen de kommande veckorna. Det känns kul och spännande att äntligen vara igång. Men jag är fortfarande väldigt nervös eftersom jag ska ha min opponering på min uppsats nästa vecka, och får veta först då om jag kommer gå ut med alla mina poäng eller inte. Så riktigt än har jag inte börjat njuta till fullo av att vara ute i arbetslivet. Jag har inte börjat på min opponering än så jag har lite att göra i helgen om man säger så. Jag skickade in min uppsats i måndags så nu kan jag inte påverka något mer förutom att försvara den bra. Det är jag mest nervös över, vet inte vilka frågor som kommer ställas osv. Men det är bara att förbereda en bra opponering och hoppas på att man kan försvara sin uppsats så bra som möjligt :)
 
Inatt sov jag inge vidare så jag är väldigt trött. Så fort Sveriges mästerkock är slut så blir det sängen för mig :) La oss alldeles för sent igår, sen hade vi båda en sån där kväll då man bara ligger och vrider på sig och inte kan somna. Somnade runt 2 och sen ringde Mattias klocka vid 5. Sen var väl Travis nervös för dagisstarten eller något för han kom in och väckte oss tre gånger där emellan. What? Han som varit världens duktigaste under lovet nu och sovit hela nätter. Den senaste veckan har vi även kunnat få honom att somna själv. Nu läser vi godnattsaga, säger godnatt, släcker lampan och går ut. Det har funkat utan protest faktiskt, är väldigt förvånad. Detta har ju varit en önskan innan lillebror kommer att få Travis att sova hela nätter igen och somna själv för att underlätta när bebisen kommer. Vi vill att det ska fungera nu så att inte Travis känner att vi helt plötsligt överger honom och hans rutiner i april. Därför känns det väldigt viktigt att jobba med detta nu. Vi har köpt massa klistermärken som Travis har fått klistra när han sovit duktigt i sin säng. Så nu hoppas jag bara att det var ett undantag inatt och att vi får sova gott igen :)
 
 
Det här med att ta bra bilder på en treåring haha!
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback