Bebiskläder på tork

Gud vad jag har styrt här hemma idag. Enda gången jag suttit ner var när vi åt middag. Travis hjälpte mig att sortera alla bebiskläder och så har vi tvättat och hängt upp dom på tork. Sen tvättade vi bärsele, babyskydd och alla snuttefiltar :) Jag hämtade in skötbordet också och fräschade upp det lite, men spjälsängen får vänta pga av att det regnat hela dagen. Vi har även bytt alla våra sängkläder och tvättat upp dom, så nu kommer vi sova gott inatt minsann. Nybäddad säng kan vara det bästa :)

Mattias har styrt i köket hela dagen, så nu börjar det hända litegrann där. Kommer bli sådan skillnad nu när vi får ett vitt och ljust kök. Det nya golvet är också på gång nu, och jag som har halvdamp på all röra här hemma börjar känna av ett litet litet lugn när man ser att det händer saker. Men det som är tråkigt är att såfort en sak är klar så är det bara att fortsätta på nästa. Efter att köket och garderoben i barnrummet är klart är trapphuset och hallen uppe på tur. Sedan ska gästrummet på övervåningen bli färdigt innan bebis tittar ut är det tänkt. Hoppas innerligt på det, och gärna att vi kommit längre än så. Jag är inte så mycket till hjälp för tillfället så därför tar allt så mycket längre tid också. Tiden springer iväg med för snart är det bara 9 veckor kvar till bf. Vilket betyder att det inte är så många helger kvar att fixa iordning på, vi skulle behöva fler händer som hjälper till här hemma verkligen. 


Så mysigt med dessa små kläder som hänger på tork :)










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback