Nyårsafton

 
 
Det här är mina nio mest gillade bilder på instagram, Ni följer väl mig där? Oktober90 heter jag annars. Där bjuder jag såklart på mycket bilder av barnen, de är ju min vardag. Innan jag fick barn sa jag alltid att jag aldrig skulle bli den som bara la upp bilder på mina barn och skrev om dem. Men det är vårt att låta bli haha. De är det finaste och bästa jag gjort här i livet (och jobbigaste ibland). Bjuder på lite annat där också men nu när man är mammaledig blir det såklart mycket barn.
 
2015 har bjudit på mycket saker. Först tog jag äntligen min examen, fick hem min lärarlegitimation och som grädde på moset fick jag en fastanställning på arbetsplatsen jag trivs som fisken i vattnet på. Hur underbart är inte det? Detta år utökade vi även familjen då 3 blev 4 och nu känns familjen komplett. Det har inneburit mycket omställningar i familjen och samtidigt som det har varit helt underbart har det också varit tufft många gånger. Man får lite sömn, mindre ork, mer måsten och inte lika mycket tid till varandra och det man är intresserad av längre. Samtidigt skulle man inte vilja ha det på något annat sätt. Det har varit sex tuffa månader med Colin, sen vände det äntligen och blev till det bättre. De fyra första var värst då jag knappt sov alls, åt alls och mådde helt enkelt inte bra. Jag har haft press på mig i många år nu och för första gången i mitt liv kändes det äntligen som allt bara lyftes av mina axlar, men så blev inte riktigt sommaren som jag hade hoppats på och då rannsakar man sig själv. Det känns ändå som historia nu och jag blickar framåt. Livet kan bara bli bättre hela tiden, eller hur? Jag hoppas 2016 blir ett ännu bättre år. Då börjar jag jobba igen och i sommar springer barnen runt tillsammans på trädgården här ute. Jag ska enbart njuta av livet som jag skapat mig för det är jag bara värd. Man måste inse vikten av att ta tillvara på sin familj, och man ska hålla hårt i det som betyder något för en här i livet. 2016, välkommen!
 
 
Gott Nytt År!
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback