8 månadersbesök

I torsdags var jag och Colin på 8 månadersbesök på BHV. Egentligen gör de numer hemmabesök om man vill vid denna kontroll och tittar på säkerheten hemma, men jag kände att vi redan har bra koll på det så vi åkte dit istället. Colin väger numer 7440 gram och är 67,5 cm lång. En väldigt liten kille är han hehe. Jag som tyckte han blivit så himla tung och rund om låren de sista veckorna, men han hade visst bara gått upp 200 gram på en månad. Denna gång tittade hon även på att han satt upp och så visade han att han kan krypa litegrann. Eftersom han oftast bara sover en gång om dagen också så är Colin minst sagt en aktiv liten kille så självklart gör han av med mycket energi. Det är nog en stor förklaring till varför han inte har gått upp mer än så i vikt. För han äter (typ hela dagarna känns det som haha) och han sover bra och är pigg och glad så jag är fortfarande inte det minsta orolig för min lilla pluttis. Vi ska iallafall försöka komma upp i att han äter en hel burk med mat till lunch för just nu äter han bara en halv burk. Vi ska även tillsätta exta olja utöver det vi redan har i maten så får vi se om det gör någon skillnad. Nu när han har kommit på att han faktiskt kan ta sig framåt så lär han väl krypa runt och göra av med ännu mer energi om dagarna.
 
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback