Bullbak

Njuter till fullo av påsklovet! Idag passade jag på att baka både kanel och vaniljbullar och sen små kladdrutor med toscaöverdrag. Har ingen fika alls i frysen, så det är dags att börja fylla upp den lite för sen när bebis kommit gör man väl inget annat än att fika :) Imorgon tänkte jag göra tuppkaka också, det är så gott och smidigt. Annars har jag passat på att vila och städa iordning litegrann här hemma, och det ska jag fortsätta med även imorgon. Travis är på dagis 9-14 ti-to eftersom jag pluggar mellan varven också. Han var påskledig i slutet av förra veckan, och när lillebror kommer ska han vara hemma med oss i två veckor, så han behöver vara på förskolan och leka med sina kompisar. Eftersom han kommer gå på allmän förskola från och med nästa måndag så kommer han bara vara 15 timmar och gå efter skolans lovdagar. Det innebär att han kommer få gå hem i början av juni och vara hemma med mig och bebis hela sommaren. Det betyder att det inte är många dagar på dagis kvar denna termin, och jag vet inte riktigt hur det kommer bli. Han behöver sin förskola helt enkelt, och det märks på honom att han trivs bra där. 
 
Jag har legat med ordentliga förvärkar nu ett par dagar. Det läskiga är att värkarna känns precis som de riktiga värkarna när förlossningen drog igång med Travis. De kommer och håller i sig någon minut, sen pågår de under någon timme innan de dör ut. Förvärkarna eller sammandragningarna med Travis kändes aldrig så intensiva. Igår när vi var ute och städade och tvättade min bil var jag tvungen att gå in för de drog igång ordentligt och ländryggen värkte. Kroppen är väl under förberedelse antar jag, och jag hoppas att bebis väljer att titta ut snart så man slipper gå över tiden denna gång :) Även om man inte har lika bråttom denna gång så är det ändå jobbigt kroppsligt. Jag går gärna hemma och väntar denna gång även om dagarna säkerligen blir lika långa denna gång också, men känner inte samma stress med att få träffa bebisen denna gång :) Jag vet ju att han kommer när han kommer, allt från imorgon till tre veckor framöver ungefär är väl tidspannet, men jag hoppas ändå han känner sig redo efter nästa veckas jobb.
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback