Redo för hösten

Det här med att hinna uppdatera bloggen ni vet haha! En vecka sen sist och det har faktiskt inte hänt så mycket. Inatt var första natten som Travis sov från 19-7 i sin egen säng, sen kommer han in till oss och är skitpigg haha. Det får han gärna vara. Nu är det bara min inställda vakna-klocka som ska sluta väcka mig klockan 5. Nu kanske man får sova hela nätter igen minsann! Skam den som ger sig ;)

I veckan har följande hänt. Måndags, plugg. Tisdags, plugg. Onsdags, seminarie i Kalmar. Torsdag och fredag stod jobb på schemat. Igår var vi i Vetlanda och inhandlade nya höstskor till Travis. Förra helgen när han var och shoppade med sin mormor fick han en höstjacka så nu är han minsann redo för det lite kallare vädret. Det är verkligen inte billigt med barnskor, mycket billigare med skor till mig. Det känns lite märkligt!

När vi kom hem fixade vi lite käk. Sen hade vi mys hela familjen med lite godis och filmen frost på bioduken :) Travis låg i mitt knä med täcket hela filmen och sa inte ett ljud. Så himla mysigt. De tillfällena står verkligen tiden stilla. Idag har jag pluggat hela dagen. Mattias har varit ute och styrt i trädgården hela dagen så Travis lekte först med sin morfar sen åkte han till mormor och mini en stund. Inte han emot, bara mitt dåliga samvete som får sig en tryckare. Jag hann iaf en bra bit och nu kommer jag förhoppningsvis inte behöva plugga så många helger till. Är bara just nu alla 30 poäng samkör och det blir väldigt stressigt. 

Dags för vardag imorgon igen. Travve ska till dagis, jag ska läsa kurslitteratur och Mattias jobba. Imorgon är det föräldramöte på dagis också, det tänkte vi gå på eftersom vi inte kunde gå förra terminen. 











Kommentarer

Kom ihåg






Trackback