Städfreaket är igång

Idag hade jag och Travve mysmorgon här hemma. Han vaknade kvart i sju och då kröp han ner under mitt täcke och tittade på film. Han klappade mig på huvudet och sa blunda du en stund till mamma. Haha min lilla gullunge! När vi sett på filmen åt vi frukost tillsammans innan det var dags att åka till dagis. De skulle precis gå ut när vi kom så det var bara på med regnkläderna och sen var vattenpölarna the place to be. Jag har legat på soffan hela dagen och läst den tredje boken i denna kurs. Jag hann en tredjedel idag, får se när jag hinner avverka resterande sidor. Boken heter the book of not, och den verkar inte speciellt spännande eller händelserik. Hatar sånna böcker! Jag måste gripas tag i för att vilja fortsätta läsa. Nästa vecka ska jag läsa the hunger games, det ser jag mer fram emot :)

Imorgon är det jobb på skolan som gäller. När det är slut för dagen ska jag och Mattias storstäda huset. Jippi haha! Nä men det är verkligen behövligt. Var länge sen det blev en riktig storstädning, har bara underhållt allt så nu känns det att allt behöver en grundlig  genomgång. Jag smygstartade lite smått idag med att byta och tvätta alla sängkläder samt mattor. Imon får jag fortsätta med handdukar för de fick inte plats hehe. Passade även på att plocka iordning allt och vika in tvätt så är det enklare att börja städa direkt imorgon. Måste gå snabbt och smidigt eftersom Mattias sluta är fyra, då äter vi sen lägger sig Travve klockan sju och då måste allt vara klart. Skulle kunna göra det i helgen, men då tar allt dubbelt så lång tid när man är ensam så imon får Mattias jobba hårt med dammtrasan :) 










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback