När inspirationen står på noll

Idag har jag varit hemma för att skriva på uppsatsen. Jag började med att fixa till alla kommentarer som jag fått, sen var tanken att jag skulle skriva ett par sidor iallafall. Så blev det inte! Jag satt hela dagen och stirrade in i skärmen och var mest irriterad över att jag inte kom underfund med hur jag skulle fortsätta. Jag fick ihop en halv sida tillsist och försökte även stapla upp lite hur jag jag tänkte så får vi se om hjärnan flödar på bättre imorgon. Eftersom vi är "lediga" från Kalmar denna vecka betyder det extra förberedelsetid och då kände jag att jag kunde avvara två dagar till uppsatsen för att sedan lägga ner den till november. Är enklare att fortsätta då när man kan lägga full fokus på den och vara insatt i det man skriver. Jag hade redan glömt vad jag skrivit och skickat in för några veckor sen. Nu är examensdagen nere på tvåsiffrigt. Alltså det är 96 dagar kvar, som jag längtar ;)

Blev en riktigt myskväll igår när Mattias kom hem. Så tråkigt att spendera sin födelsedag själv, men pappa var här och sa grattis och gav mig present iaf. Sen fick jag faktiskt min present  i förskott av Mattias när vi firade fem år i veckan, fick en ghd-plattång som jag suktat efter länge. Har tyckt den var alldeles för dyr, men nu fick jag den i kombinerad 5års/födelsedagspresent av mina älsklingar så det var ju perfekt :)

Imorgon står alltså skrivande på schemat, jag hoppas inspirationen flödar. Har ni smakat denna nyhet? Jag är inte ett jättestort fan av ostkaka, men jag kan äta det. Tyckte ändå detta var ett smidigt mellanmål :)










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback