Travis treårskalas

Hade ingen ork för att sätta mig ned vid datorn igår, men ikväll har jag lagt över bilderna från systemkameran till datorn så nu kan jag bjuda på lite bilder. Igår åkte Mattias pappa hem som varit på besök här i helgen. Han var med på kalaset för Travis lördags. Travis har fått massa fina saker i present. Av oss fick han en Alfons Åbergbok, saker till hans kök och ett spel i fredags när vi väckte honom med sång och ballonger. Så nöjd kille som fick öppna paket i sängen :) När han kom hem från dagis fick han sin "stora" present också, och det var en bilbana som han tjatat om att han önskat sig. På kalaset i lördags fick han fler spel, utklädningskläder, modellera, gevär, lego och böcker. Han var mer än nöjd och somnade väldigt fort på kvällen. Hans gevär går han runt med hela tiden och skjuter älgar och dinosaurier som han säger haha. Han ville sova med det också ifall det kom några monster, men där gick gränsen hehe. Älskar verkligen att se honom så lycklig, och uppmärksamhet är något han njuter varje sekund av. 
 
Idag var det dags för vardag igen. Efter att jag lämnat Travis i kaoset på dagis, ja jag skriver kaos eftersom de slagit ihop båda avdelningarna på två pedagoger eftersom Travis alla ordinarie inte var där idag, så satte jag igång med slutuppgiften på andra kursen. Vi ska skriva en fyraveckors planering för att arbeta med litteratur i skolan, samt göra en powerpoint och förbereda en 20 minuters lång presentation muntligt av den. Jag blev helt klar med den idag, och jag känner mig rätt nöjd. Med tanke på den lilla tiden och all stress så får man ibland sänka kraven på sig själv. Imorgon återstår att öva och göra lite småjusteringar om jag hinner. Annars får jag ta det mot slutet av veckan. Huvudsaken är att jag övar in min presentation ordentligt så det blir en bra redovisning på onsdag när jag åker till Kalmar för sista gången på väääääldigt länge :)
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback