Farsdag

Njuter av tanken av att jag inte behöver åka till Kalmar något mer. Det gick bra i veckan när jag var där för redovisningen och det känns riktigt skönt att ha det avklarat. Nu ska jag bara skicka in den skriftliga uppgiften, sen är 15 hp inskickade, nu ska allt bara bli rättat också. Vi har fortfarande inte fått några poäng från första kursen än, och den avslutades i september. Lite drygt! För skulle man faila på båda så ligger man helt plötsligt efter med hela terminen, och det senariet är inte så kul att föreställa sig. 
 
Nu ska jag börja skriva med full fokus på min uppsats. Efter lite direktiv i onsdags när jag var i Kalmar kommer jag helt byta linje på uppsatsen, vilket betyder att jag måste börja om på nytt men så får det bli. Hoppas det blir bättre i slutändan! Samtidigt som jag skriver uppsatsen ska jag jobba 40 % på fast schema så det känns skönt. Det känns också väldigt tufft med tankte på att jag är så nollställd med uppsatsen och inte riktigt vet hur jag ska komma igång med den. Det första fulla utkastet ska vara klart i början av december, vilket innebär mindre än 4 veckor att skriva en hel uppsats på. Det kommer bli riktigt tufft det! 10 veckor ska man ju ha på sig egentligen, men det blir det aldrig... Åhh har riktig ångest över detta. Jag mejlade min handledare ikväll, och jag hoppas hon svarar tidigt imon med massa idéer på hur jag ska göra så jag kan börja skriva imorgon. Har just nu inte ens en aning om vad min inledning ska innehålla, och den var egentligen helt klar. Har verkligen inte tid för att bara sitta ner och fundera, jag måste skriva, skriva, skriva så jag kommer upp i mina 20 sidor. Aja, inget jag kan göra något åt, jag behöver hjälp för att komma igång helt enkelt och jag hoppas jag får det imorgon.
 
Travis är numer piggare, febern försvann i lördags sen och idag har han varit igång som vanligt. Jag hade tänkt att jag skulle få stanna hemma imorgon med honom, men nu kan han åka till dagis igen. Tur det så jag kan börja på uppsatsen hehe. Vi har absolut inte tid med några mer sjukdomar innan jul, för nu är det verkligen fullt ös medvetslös. Kommer behöva plugga varje helg för at kompensera med det jag jobbar. Har en väldigt viktig vecka framför mig där jag behöver komma igång riktigt ordentligt. Pepp till mig nu!
 
 
Avslutade farsdag med god tacogratäng :)
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback