Brödbak

Idag svängde jag in på Konsum efter jobbet för att köpa nytt bröd. Jag äter nästan aldrig bröd till frukost, men de andra i familjen gör det. Jag brukar få i mig lite fil/flingor eller yoghurt/müsli, men nu känner jag att det inte räcker. Kroppen behöver lite mer frukost för jag blir hungrig igen efter en timme. Så jag tänkte köpa något bröd som jag också äter, jag stod länge och kollade men nä. Det finns verkligen inget bröd i affären som jag är sugen på! Istället åkte jag hem och slängde ihop två frukostbröd själv. Tyvärr är de väldigt små så det tar slut fort, men det är väldigt smidigt att göra så jag får väl göra det lite oftare. Gott bröd är ju faktiskt riktigt gott :) Har precis avnjutit en kopp te och nybakat bröd framför gårdagens avsnitt av paradise. 

Travis kom hem med världens hosta från dagis idag.... igen. Blir så trött på skiten! Travis har varit hemma flera gånger de senaste månaderna pga av det, sen hinner han bara komma tillbaka någon vecka sen får han skiten igen. Travis är alltid hemma tills det värsta är borta så det blir 2-3 dagar och då hinner han piggna på sig. Sen är han ett par dagar och så får han hostan igen. Ikväll när han skulle sova låg han i en timme och hostade var femte sekund heeeeela timmen. Han fick panik stackarn och vi hade gett honom hostmedicin, men receptfritt är värdelöst. Så han låg där med sin rethosta och hostade tills han somnade i ren utmattning. Man kan liksom inte göra något och det är så jobbigt. Hoppas det blir bättre över natten, annars tänker jag ringa till vårdcentralen imorgon och få något utskrivet för sova måste han få göra. Jag vet att det inte är bra att få hostmedicin så fort man hostar eftersom att man måste hosta upp bakterierna, och hostmedicin gör ju så hostreflexen försvinner. Men han måste iallafall få sova, är inte kul att se honom så störd av det, blir väldigt frustrerande när man bara vill kunna hjälpa honom. Stackarn, man vet ju själv hur jobbigt det är med rethosta som aldrig går över.










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback