April

Så kul att äntligen få dela med sig av nyheten vi har vetat som sen i somras. Det blir lite mer "på riktigt" när alla runt om vet också. Har varit ett helvete att dölja magen de senaste veckorna. Det man har läst om att man får en större mage med nummer två stämmer verkligen. Jag fick mage redan i v.6, och sen har det sprungit iväg. Barnmorskan sa att det brukar jämna ut sig runt v.20 så vi får väl se om det blir så för mig. Inte mig emot för jag tycker bara det är mysigt med en stor mage. Nu behöver jag inte tänka på vilka kläder jag har längre när alla vet om det. Den 26 april är lillebror beräknad till världen. Travis var beräknad till den 27 oktober, så det blir exakt 3 år och 6 månader emellan barnen. Det är verkligen en helt perfekt ålder, och jag är glad att jag hållt ut med att skaffa syskon såhär länge. Jag känner mig också otroligt lycklig över att få möjligheten att bli mamma en gång till, en sån fantastisk roll här i livet. Travis är glad över att han ska bli storebror och han dansade runt med ultraljudsbilden när vi berättade för honom. Han fick välja en bild att sätta upp på kylskåpet med han ville sätta upp allihopa, så nu sitter de där haha. Det är så himla häftigt för han förstår vad som ska hända, och han går runt och berättar att mamma har en bebis i magen. Han klappar på magen, pussar på den och säger att han ska ta hand om bebisen när den kommer. Men den måste växa först mamma säger han sen :) Han är så himla smart den där ungen! Det var precis det här jag ville, ha en blöjfri, nappfri och självständig liten kille innan vi skaffade syskon. Känns otroligt viktigt att ha fått gett honom dessa år ensam med oss. Tror eller ja forskning säger ju också att 3-4 år är det optimala åldern för barn att få syskon. Då är de mer anpassningsbara, de har hunnit utvecklats tillräckligt för att ta händelsen bra och de har hunnit skaffa sig en egen identitet. 
 
Efter 18 rätt så tuffa veckor (mer om det en annan gång) ska jag bara njuta resten av graviditeten. Är så lycklig just nu, och det var lite nära till tårar idag när jag fick veta att det låg en liten lillebror i magen :)
 
 
 
 
 






Kommentarer

grattis till er

Svar: tack :)
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback