Derbyfotboll

God kväll!

Efter en ytterliggare vecka med jobb och intensivt skrivande på uppsatsen känns det skönt med fredag idag. Travis fick vara hemma från dagis idag för han har åkt på hosta och snorig näsa. Vi var på sommarfest igår med förskolan, efter det var han väldigt hängig och har sovit dåligt inatt pga hostan. Så vi tog en hemmadag idag. Blev först stressad för jag skulle nämligen börja på opponeringen idag, men vi blev inte tilldelade uppsatsen förren efter 12 idag. Känns stressigt med bara en och en halv arbetsdag för att korrekturläsa och kommentera en uppsats. Menmen kvalitén får ju bli därefter också. Får försöka sätta mig med det på söndagkväll. Vi har iallafall haft en riktigt rensardag här hemma. Vi har städat ur och torkat kylskåpet och skafferiet. Sen städade vi och rensade ur städskrubben. Passade även på att byta alla sängkläder, tvätta och tumla 😊 Gjorde en ny sats med egen müsli och så var vi vid återvinningsstationen och slängde skräp. När vi kom hem städade jag toaletten och dammsög hela huset. När Mattias kom hem fixade vi lunch, kyckling, potatissallad och melon blev det idag :) Så vi hade en effektiv förmiddag minst sagt. Travis är pigg för övrigt, men näsan rinner konstant och han blir trött av allt hostade. Hoppas han piggnar på sig i helgen, nu var det länge sen han var sjuk. 

Ikväll hängde jag med Emma och Elliot och tittade på derbyfotboll i det fina vädret :) Nu händer det inte allt för mycket. Travis sov när jag kom hem, hoppas natten blir bättre för honom. Han fick lite honungsvatten av Mattias innan han la honom för natten. Det brukat hjälpa litegrann :) 


Hade lite långtråkigt igår när jag jobbade och satt och väntade in mina elever som var ute och sprang :)









Kommentarer

Kom ihåg






Trackback