Magsjuka och virus

Godkväll! 

Länge sen sist, men det har sina förklaringar. Efter det förra inlägget förra lördagen vaknade jag upp och kände mig lite konstig. Men jag åkte och spelade match iaf, och sen när jag kom hem på söndagskvällen så slog febern till. Låg däckad måndag och tisdag med halsont, feber osv. Försökte mig iväg till praktiken på onsdagen eftersom jag skulle börja ha egna lektioner. Gick sådär med måendet, bättre med lektionerna. Filmade lektionen och utvärderade också, och det såg riktigt bra ut! Känns så bra i magen när man får den där känslan av att man valt rätt yrke. 

I torsdags kom min lärare från universitetet och hälsade på. Vi hade ett litet samtal tillsammans och även min handledare på skolan då. Det gick så himla bra, och det var så mycket positivt att jag blev röd om kinderna. Kände dock hur jag började må sämre och sämre, men jag åkte hemåt med ett leende på läpparna. Väl hemma däckade jag i sängen, febern kom tillbaka så jag blev liggandes hela kvällen. Fick vara hemma på fredagen med, låg hela förmiddagen sen tog jag en dusch och försökte piggna till. Då blev de helt plötsligt snabba ryck för Mattias skulle sälja sin bil och köpa en ny och jag behövde följa med för att köra en bil. Tänkte att jag skulle orka det, så vi lämnade Travis hos mamma och åkte. Glada och påväg hem med en ny bil fast körandes i varsin då ringde mamma och sa att Travis hade spytt. Men han somnade så han fick vara kvar där. Vi hann inte mer än hem så låg Mattias och spydde med. Låg och lyssnade på honom hela natten och bara hoppades på att jag med skulle få det så vi kunde släppa det sen.

Vi fick hem Travis igår på kvällen, och han var lite tagen. Båda två spydde ju hela natten, och jag bara gick och väntade. Hade tänkt en lugn och skön helg där jag kunde vila upp mig ordentligt, men istället fick jag ju storstäda och tvätta precis allt. Fy fan! Är helt utmattad nu, mest av det psykiska av att gå och vänta på min tur. Varför kunde inte jag också spytt natten till lördag så hade det varit över sen liksom? Aja jag borde väl få det inatt så det är väl bara att vänta.... Vilken helvetesvecka!!










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback