Egentid deluxe i helgen

Helgen har redan passerat och den har gått alldeles för fort. I fredags efter jag skrev inlägget så hann jag bara hem och vända i princip, sen åkte vi till Oskarshamn. Vi skulle fira mamma som fyllde år i helgen, så vi åt hela familjen på lilla krogen. Jag åt kyckling och klyftpotatis och någon chokladfondue till efterrätt, väldigt gott var det och mätt blev man vill jag lova. Travve var inte riktigt på humör för han var trött. Han somnade direkt när vi kom hem. Sov hela natten i sin säng gjorde han med, underbart!
 
I lördags gick vi upp hela familjen och åt frukost tillsammans. Vi gör nästan aldrig det, så det var mysigt. Efter det hoppade jag in i duschen, och när vi var klara lämnade vi Travis hos mamma. Vi åkte nämligen till Kalmar där vi hade bokat hotell. Väldigt lyxigt break såhär i vardagen, det behövde vi verkligen. Vi gick runt lite på stan i det fina vädret när vi kom dit. Vi tog verkligen rätt helg att åka tror jag bestämt. När affärerna stängde i stan vid fyra checkade vi in på hotellet. Vi gjorde oss iordning och sådär sen gick vi ut på stan igen. Vi hamnade på harrys där vi åt trerätters. Till förrätt åt jag vitlöksbröd med tzatziki och Mattias åt toastskagen. Till huvudrätt beställde vi in en grilltallrik för två personer. Den bestod av oxfilé, fläskfilé, ribs och chorizo och till det tre goda såser och pommes. Det var knappt att man orkade efterätt efter det men jag tryckte i mig en äppelcheesecake och Mattias åt en blåbärspaj med vaniljsås. Riktigt gott alltihop, speciellt efterrätten :) När maten hade fått sjunka litegrann gick vi ner i källaren och spelade lite bowling och tog oss varsin drink. Efter det var klockan rätt mycket, så vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet. Hade tänkt att sätta oss där och ta något att dricka, men vi var trötta och mätta så vi gick upp på rummet istället. Mycket mysigare och lugnare att få lägga sig i sängen och titta på tv en stund.
 
På söndagen väntade mer lyx i form av hotellfrukost. Att kunna sätta sig vid uppdukat bord, veta att man kan sitta och äta i lugn och ro, och slippa plocka undan efter sig. Ja det är väl guldvärt i varje människas liv som har barn :) Jag käkade tre gånger haha, man får passa på ju. Vi tog en vända på stan igen innan vi drog oss hemåt. Fanns såklart någon man saknade här hemma. Han var dock inte så rolig för han var supertrött haha. Och det är samma sak idag. Imorse var han så trött så han bara satt. Vid middagen idag somnade han sittandes vid bordet haha, herregud då är man trött alltså. Han sover med andra ord sedan länge tillbaka. Hoppas bara han sover hela natten nu så han inte vaknar inatt och är pigg. Jag har precis pluggat lite eftersom jag ska jobba imorgon. Sen blir det teen mom och sängen för mig. Är inte katig idag såhär på måndagskvällen.
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback