Smoothie

Det gick jättebra att lämna Travis på dagis idag. Han sa glatt hej till alla, hoppade i bollhavet och hann knappt säga hejdå till mig. Bra betyg med andra ord :) När jag lämnat honom styrde jag kosan mot Hfred och Malin för att justera uppsatsen. Var ju på opponering i Kalmar igår, så idag blev det lite finjusteringar i texten. 

När vi var klara åkte jag och hämtade hem Travis och så gjorde vi smoothie till mellanmål. Fick en så smidig maskin till det i julklapp förra året med behållare som man kan skruva på lock på och ta med sig. Supersmidigt! Annars har vi bara lekt idag Travis och jag. Passade på att göra hemmalagade köttbullar till middag när man ändå har tid :) 

För övrigt har Travis varit utan blöja ända sen han kom hem från dagis och han har gått till toan när han är kissnödig. Man blir så stolt haha! Han är verkligen superduktig, och han älskar uppmärksamheten han får när han är så duktig och gör det han ska på pottan. Ikväll var både jag och Mattias iväg på träning så mamma la honom. Då hade han blivit förbannad när han var tvungen att ha blöja när han skulle sova, han ville bara ha kalsonger. Känns nästan som man drar tillbaka honom genom att skicka honom till dagis med blöja imon. Men sen ser jag och märker på honom när det börjar bli dags för ett toabesök, och man måste hela tiden påminna honom och det vet jag inte om de kommer göra på dagis liksom. Är han uppe i lek så glömmer han nämligen bort att han inte har blöja på sig. Det är frågan hur man ska göra alltså... Får väl avvakta och se hur helgen går :) Onödigt att stressa, men samtidigt är det han själv som väljer att gå på både pottan och toan, och han vill inte ha blöja på sig helst. 














Kommentarer

Sicken sötnos! :)

Svar: haha ja visst är han :)
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback