Sjukling

Är så glad över att jag hade självstudier igår för jag sov knappt ingenting natten mellan måndag och tisdag. Kunde inte andas så jag vaknade flera gånger av att jag höll andan i sömnen. Läskigt! Blev inte bättre av att Travis låg raklång mellan oss och sparkade med fötterna haha. Hade aldrig orkat åka iväg till Kalmar. När jag hade lämnat Travis på dagis bäddade jag ner mig i sängen och försökte läsa in lite litteratur inför fredagens seminarie. Det gick i slowmotion om jag säger så. Till sist gav huvudet upp så jag la mig och vilade en stund. När Mattias slutade jobbet åkte vi och hämtade Travis, vågade inte köra själv för jag var riktigt yr. Vi passade på att storhandla innan vi åkte hem så det blev gjort. Är tråkigt att storhandla, men det är också riktigt skönt för då har man mat hemma för en vecka och slipper ränna till affären varje dag. Skriver alltid matlista för en vecka så man vet vad man ska laga :)
 
 
Idag är det lite bättre, men inte mycket. Har precis skrivit ihop ett utkast om vad jag ska säga på seminariet. Vi ska göra ett inlägg i 10 minuter som ska ha ett kritiskt förhållningssätt till IKT-undervisning i skolan. Jag har fått ihop 2 sidor, det borde ta ungefär 10 minuter att prata om hoppas jag. Vi är sex personer och seminariet är i 2 och en halv timma så jag undrar vad vi ska göra resterande tid, säkerligen diskutera ännu mer :) Travis är på dagis och ska hämtas vid 14. Han fick två sköna veckor som start på vårterminen då de bara innebar 3 dagar på dagis. Denna vecka blev det en fullvecka. Försöker som sagt ha honom hemma minst en dag i veckan, men varje vecka går det inte. Studerar 100 % och sen jobbar jag också, så jag känner att det är viktigt att jag verkligen hinner med allt. Nästa vecka jobbar jag må, ti, on och på torsdag kl.12 ska ett utkast vara inne och då ska jag hunnit läsa all litteratur och skrivit ihop själva utkastet med. Det kommer bli tufft att hinna med, men jag tycker det är så himla kul att jobba så tackar helst inte nej :)
 
Har dille på semlor och hemmagjorda chokladbollar just nu, inte bra haha!
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback