Pepparkaksbak

Godkväll!
 
Idag kom jag hem i hyfsad tid från jobbet, skönt! Jag hade dock väldigt ont i magen, så jag hade först ingen lust till att göra något. Jag har blivit så bred runt höfterna redan så byxorna jag hade på mig idag skavde in alldeles för hårt i nedre delen av magen tror jag. Måste nog köpa på mig lite gravidbyxor eftersom jag ska ju ändå gå hela vintern med en stor mage. Sist när jag var gravid med Travis var jag ju som störst under sommaren, sen gick jag med leggings eller haremsbyxor den sista tiden utan att frysa. Nu blir det lite omvänt så jag måste nog investera i ett par jeans och ett par tjockare mammaleggings. 
 
När jag hade tagit tag i mig själv fixade jag mat, och sen bakade Travis och jag pepparkakor. Han är så rolig att umgås med just nu, han är verkligen inte tyst en enda sekund. Munnen går i ett och han ska diskutera och återberätta saker och så går han runt och sjunger på massa julsånger. De övar för fullt inför lucia nästa vecka, och han är jätteduktig på att komma ihåg alla låttexter och sjunga. Jag brukar också sjunga med, men då blir han irriterad för han vill sjunga själv oftast haha. Så söt är han! Vi bakade för fullt och gjorde fina pippipepparkakor och hästar och stjärnor. Jag tycker det är äckligt med egna pepparkakor, men Travis åt för fullt. Deg åt han också alldeles för mycket trots varningar från mig, så han lär väl vakna upp inatt med magont ungen. Kvällen avslutade vi framför brasan. Jag satt i stolen och han satt på golvet och pusslade. Samma pussel om och om igen, han tröttnar aldrig. Så ska han diskutera samtidigt såklart, en sak som är på kartan att diskutera just nu är julkalendern. Den har han fastnat i, och det har han faktistk gjort varje år. Iår tycker jag den verkar lite halvdan, tycker inte sol och bad passar i en julkalender, menmen :)
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback