Första kläderna

Idag har jag varit hemma med Travis. Han är fortfarande alldeles för förkyld för att gå till dagis. Han ska vara hemma med Mattias imorgon när jag jobbar, sen får vi hoppas han kan gå de sista dagarna innan vi går på ledighet :) Travis hade inte lust att göra något idag så vi låg och drog oss till halv tio innan vi gick upp och åt frukost. Sen som vanligt när jag är gravid är min städmani ännu värre än vanligt. Hade tänkt vänta till helgen, men jag storstädade toaletten och tvättade mattor och handdukar. Sen gick jag på Travis rum och bar ut alla saker och dammsög och torkade golven ordentligt där inne. När det alltid ligger leksaker i vägen är det inte lätt att dammsuga överallt, men nu är det rent och fint. Travis tyckte det var kul när alla hans leksaker befann sig i köket :) Efter det dammsög jag och torkade övriga golven i huset också. 

I helgen inhandlade vi de första sakerna till bebis. Jag vet att vad som helst kan hända, men eftersom det bara är fyra månader kvar vill vi dela upp det som behövs inhandlas på de månaderna. Nu har lillebror ett babyskydd att åka i. Det är ett likadant som vi hade till Travis när han var liten fast Travis hade ett rött. Modellen är en acta graco med en bas till. Tyckte den var väldigt bra sist, enda nackdelen är att den är lite tung, men barnet sitter bra i den så :) Jag är förvånad över att jag hållt mig såhär länge från att köpa kläder, men i helgen sprack det. Jag har sagt att jag ska sätta mig i lugn och ro under julledigheten och rensa ut Travis gamla bebiskläder och se vad vi behöver köpa nytt. Men jag köpte bara ett litet sött set med body, byxor och en liten mössa. Även om vi har massa kläder är mycket slitet, sen kommer lillebror vara liten under sommaren och behöva lite lättare kläder än vad Travis behövde. Sen är det såklart kul att köpa nytt, så lite mer kläder kommer inhandlas så fort jag rensat ut alla kartonger. Det lär ta ett tag :)









Kommentarer

Kom ihåg






Trackback