Alv-besök

I söndags drog hela familjen iväg till Astrid Lindgrens värld. Vädret var inte det bästa, men det var uppehåll hela tiden medan vi var där iallafall. Hösten är verkligen på ingång, och det känns i luften minst sagt. Trots en grå och kylig dag hade vi det jättemysigt. Travis var nöjd och vi fick se på massa bra teater. Det är verkligen hur bra som helst med allt skådespelari där. Pippi var såklart höjdpunkten på dagen för Travis. Väldigt mycket pippi för den där killen just nu. 
 
Igår var det dags för vardag igen. Jag ska som sagt jobba två veckor på skolan innan min egen skola drar igång den första september. Travis var ju två timmar på dagis förra veckan som en introduktion efter ledigheten, och det gick jättebra. Igår när jag skulle lämna honom var ingen av hans kompisar där, och så var det en helt ny pedagog som han aldrig har träffat innan. Det kändes inte helt hundra att åka när han stod där med gråten i halsen, men sen när jag hämtade honom sa han att han inte hade saknat mig haha. Imorse var det precis likadant, då kom det ett par tårar när vi skulle vinka. Det hade dock gått över direkt, och när jag hämtade honom idag tog det evigheter att få med honom hem för han skulle leka med allt han gick förbi. Det är väl säkert allt med det nya som känns annorlunda för honom, men imorgon när jag lämnar honom är det hans gamla pedagog som kommer vara där så då hoppas jag på att det kommer gå bra som innan sommaren :)
 
Igår eldade vi faktiskt här hemma, och skönt var det minst sagt. Augusti är inte ens slut än, men det är snart hög tid att sätta på elementen. Nu börjar det bli kallt här inne, och det är det värsta jag vet att behöva frysa inomhus. För övrigt går det superbra på skolan, och idag har jag haft hem och konsumentkunskap. Just nu funderar jag faktiskt över varför jag inte valde det ämnet. Det vet jag såklart svaret på eftersom jag egentligen läser mot gymnasiet och där har man inte det ämnet, men det är riktigt roligt. Någon gång i framtiden kanske man kan läsa in 30 hp i det, och förhoppningvis räcker det för att kunna undervisa i det :)
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback