Halvsjuk

Blev ingen rolig natt i lördags som jag misstänkte, mycket uppvaknade så vid halv 6 fick Travis komma in till vår säng för vi orkade inte springa fram och tillbaka mer. Då somnade han om på tvären mellan oss givetvis till klockan 10. Det behövde hela familjen kan jag säga :) Då vaknade han även pigg och feberfri, mycket märkligt. Vi tog en lugn dag här hemma i alla fall bara.
 
Imorse var det dags för skola igen. Jag var så sjukt opepp när Mattias klocka ringde kvart i 5. Har så ont i hals och öron. Känns som det bara ligger och gror i kroppen och inte riktigt bryter ut. Det gör en trött i alla fall, och eftersom Travis var mer vaken än han sov även inatt så sved det lite extra i ögonen när man var tvungen att kliva upp efter 5. Gjorde mig iordning och åt frukost, sen väckte jag Travis och körde bort honom till mamma på jobbet. Där fick han äta frukost och borsta tänderna medan jag åkte till skolan. Sen gick hon bort och lämnade honom på dagis vid halv 8 när det var frukostdags "på riktigt". Kommer antagligen köra på det konceptet när jag måste åka så tidigt för jag är verkligen inte bekväm med att lämna honom på dagis till någon han inte känner igen. Känns inte rätt mot honom.  
 
Har haft seminare kring mobbning idag, och det gick bra eftersom jag blev godkänd. Somnade som en gris på tåget hem, och sen har jag varit trött hela dagen. Travis med tror jag för det har varit lite gnälligt. Vi har i alla fall lagat mat, och tittat på tv och lekt litegrann. Gjorde även lite bollar som Travis säger haha, negerbollar alltså. Han tycker det är skoj så tänkte det skulle få honom på bättre humör. La honom vid 7, men han har inte somnat riktigt än. Det är mycket styr för den lilla grabben innan han somnar. Vi har i alla fall fått in en bra kvällsrutin som ser ut som följer. Vid 6 tiden försöker vi få honom att lugna ner sig lite (tv eller ipad är oftast bäst), är det badkväll så badar han också. Sen är det på med pyjamas, kvällsmatsdags, tandborstning och sen godnattsaga. Efter godnattsagan ska han ligga och tjakla själv i sängen ja ungefär en halvtimme innan han somnar. Man får gå in och lägga ner honom i sängen ett par gånger för att han ska fatta att det är sovdags :) Men nu verkar det vara tyst där inne. Har alltid på babyvakten för jag hör så himla dåligt annars.  
 
Imorgon väntar självstudier, skönt att slippa åka tåg!  
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback