Vintertid

Då var helgen redan över, och en ny vecka har dragit igång med vintertid. I lördags gick jag upp med Travis, och vi låg och tittade på film hela morgonen. Sen tog vi en promenad och hälsade på Bella lite. Mamma med familj har varit utomlands denna vecka, så vi tänkte underhålla hunden en stund :) Travis och jag lagade kalops sen, det blev lika gott som vanligt. Synd att det ska ta så lång tid att göra bara, är bara på helgerna man hinner med sånt. På kvällen hängde jag på brudarna och gick ut. Har nog aldrig varit ute ensam sen Travis kom, men någon gång ska väl vara den första :) Satt och drack lite och hade det trevligt, sen gick vi bort till metropol. Där var det väl lite sådär, var ju 15 år så vi höll oss mest i puben. Hade sett fram emot lite bra musik, men det var bara band som spelade hela tiden. Trevlig kväll ändå, och det var skönt att komma hem och lägga sig sen.
 
I söndags var det min sovmorgon som tur var hehe, annars hade jag aldrig orkat gå upp när man kom i säng så sent, plus att klockan ställdes om. Travis vaknade vid 6, men sen somnade han om till kl 8 emellan oss, och då gick Mattias upp med honom. Jag tog tillvara på sovmorgonen och sov ända till 11, hur skönt som helst :) Var allt lite seg när jag väl kom upp, det märks att man inte är 20 längre! Gjorde inte mycket nytta igår, käkade pizza till middag och myste med Travis och Jennifer på soffan ungefär. Mattias var och tränade hela kvällen igår. Badade och la Travis, och sen käkade vi popcorn och tittade på solsidan innan vi somnade. Hade lite svårt att komma till ro igår, är väl tidsomställningen antar jag. För trött var jag, men tog en bra stund innan jag somnade.
 
Idag vaknade Travis halv 6 haha, fy fan. Vaknade av att han skrek "Mamma" skitargt typ 10 gånger. Mattias hade inte hunnit åka till jobbet än då så han stod ute i köket och småskrattade haha. Vi somnade tillsist om i sängen, efter mycket babbel och bökande. Vaknade kvart över 8, och var faktiskt väldigt utvilad :) Åt frukost lite snabbt och klädde på oss, sen var Travis på dagis kl 9. Jag själv sitter och gör finjusteringar på slutarbetet i kursen som ska in imorgon. Känner mig rätt nöjd så det blir säkert bra.
 
 
 
Försökte ta en bild på Travis som jag ska skicka in till tidningen när han fyller år.... Gick sådär hehe
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback