Gnällinlägg

Valde att ha Travis hemma från dagis idag. Han har börjat hosta, och det är inte så konstigt eftersom alla ungar hostade på dagis igår när jag lämnade honom. Funderar ibland på om en del verkligen borde vara där? Men det är ju inte min sak att tänka på. Ska i alla fall försöka ha Travis hemma resten av veckan för jag vill inte att han blir sjuk till helgen då vi ska ha kalas för honom. Travis farfar kom ju ner idag, som han tjatat så han är glad. Han ska underhålla honom imon då jag tydligen ska ha en heldag i Kalmar helt plötsligt. De la in det på schemat igår, trött jag blir. Tänker de på dom som pendlar, och dom som har barn? Näää verkligen inte, inte så lätt att ändra planerna så snabbt alltid. Resterande veckor på denna termin verkar enbart kaos, blir så jävla lack på sånt. Vi ska själva bli lärare, och har nu de sämsta lärarna man han ha i princip. Vart är organisationen, planeringen och framförhållningen? Nä fy fan... Det är bara att härda som vanligt tyvärr, och det är tragiskt att det ska behöva vara så. Jag vill åka till Kalmar och känna att det varit givande, jag har trots allt mycket att lära mig för att kunna fungera i mitt yrke sen. Just nu känns det inte ens som att jag går lärarprogrammet...
 
Nog om det. Som sagt Mattias pappa kom ner idag. Kul att han kommer vara här nere ett par dagar. Han ska även försöka hjälpa oss att lägga ett nytt golv till Travis rum. Hans rum står härnäst på listan att göra om, och det ska bli så kul. Mattias och jag är oense om hur vi ska göra, men jag känner att det är bättre att tänka praktiskt. Till exempel jag behöver en stor kyl och en stor frys innan jag får psykbryt här hemma. Han lagar inte mat, och är i frysen lika ofta som jag så han förstår inte riktigt min frustration. Det är grymt jobbigt att behöva springa ut till vår frysbox ute i förrådet för att hämta grejer. I den lilla här inne går det inte in någonting. Vi har i princip lite rostbröd, köttbullar, frysklampar och grönsaker och då är det smockfullt. Får panik på det!! Varför jag kopplar detta till Travis rum är för att jag vill lägga igen hans dörr till köket så vi istället får plats med kyl och frys där, och sen öppna upp en annan vägg till honom.
 
 
Nog med gnäll för idag! Såhär såg jag ut i lördags förresten...
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback