Flummig skola

En riktigt flummig dag i skolan igår, som avslutades med en redovisning inför hela klassen och det kändes mest meningslöst. Idag har jag varit hemma. Har läst ut en bok som vi ska ha seminarie i på måndag. Är en del att fixa nu dessa två veckor innan vi går på praktik i fyra veckor. När vi kommer tillbaka till skolan i december ska vi skriva halva examensarbetet, en c-uppsats med andra ord. Grejen är att den är på 15 hp, men vi kommer skriva den på ca 5 veckor. Jag får verkligen inte ihop det. Efter de här två veckorna i oktober har jag fått ihop 9 poäng på 8 veckor. Det blir till att skriva satan med andra ord för att hinna med 30 sidor plus läsa över 10 böcker och göra en undersökning. Man vill inte direkt skriva mellan jul och nyår, men som det ser ut lär man väl inte ha något val. Vi har intro i detta om två veckor innan vi går ut på praktik så jag tänker verkligen ifrågasätta detta för det känns inte helt okej. Det är ändå ett examensarbete, det ska göras bra och inte slarvas igenom. En uppsats tar tid, det är inget man kan hafsa igenom, speciellt inte när man är beroende av att åka ut och göra en enkätundersökning eller liknade. Då måste man ju anpassa sig efter andra också. Aja nog om det, blir bara stressad när jag tänker på det så lika bra att lämna det där.
 
Pappa och farmor har varit här och fikat ikväll eftersom jag fyllde år i helgen. Jag ska köpa träningssaker för alla födelsedagspengar som jag fått. Ska bara komma iväg någon helg och köpa det också. Saknar gymmet som tusan. Är nog två veckor sen jag var där nu. Jag hinner verkligen inte komma iväg i veckorna, så att kunna träna här hemma skulle underlätta väldigt mycket.
 
Imorgon är det en föreläsning i Kalmar som väntar, annars bara en helt vanlig onsdag. Nedräkning till helg igen :)
 
 
 






Kommentarer

Uff, jag blev bara trött av att läsa vad ni skulle göra! Stort kred till dig som orkar plugga. Jag vet inte om jag skulle palla sätta mig i skolbänken igen, nu när vi har en liten hemma också. Kanske någon kurs här och var, men inte en hel yrkesutbildning igen.


Kom ihåg






Trackback